TYSON 2.0, marka konopi indyjskich Mike’a Tysona, otworzyła nowy coffeeshop pod swoją marką w Amsterdamie, w Holandii.
Od piątku 24 marca klienci mogą odwiedzać nowy coffeeshop, który oferuje szeroką gamę produktów sygnowanych marką TYSON 2.0, w tym akcesoria i inne innowacyjne przedmioty.
“To, że mogliśmy otworzyć naszą pierwszą kawiarnię w Amsterdamie, to spełnienie moich marzeń” – powiedział Mike Tyson, współzałożyciel i dyrektor ds. marki TYSON 2.0, w oświadczeniu prasowym. Dodał, że kawiarnia umożliwi jego fanom doświadczenie wszystkich produktów marki TYSON 2.0.
Tyson nie tylko zdobył sławę jako legendarny bokser, ale również stał się wybitnym przedsiębiorcą i orędownikiem konopi. W 2021 roku państwo afrykańskie Malawi poprosiło gwiazdę boksu o objęcie funkcji oficjalnego ambasadora konopi. Poprosili byłego mistrza świata wagi ciężkiej o objęcie roli ambasadora ds. konopi w Malawi, aby przyciągnąć zagranicznych inwestorów.
Adam Wilks, dyrektor generalny TYSON 2.0, wyjaśnił, że Amsterdam stał się jednym z głównych światowych kierunków turystycznych, z ponad 18 milionami odwiedzających rocznie. Dlatego otwarcie kawiarni TYSON 2.0 w Amsterdamie stanowi znaczący sukces dla firmy, która poszerza swoją międzynarodową obecność poza Ameryką Północną i wkracza na rynek europejski.
“Nie możemy się doczekać, aby przedstawić markę TYSON 2.0 w Amsterdamie oraz obsługiwać naszych europejskich fanów produktami, które przodują w branży” – powiedział Wilks w oświadczeniu prasowym.
Jednym z produktów TYSON 2.0, który zdobył ostatnio dużą popularność w internecie, są Mike Bites. To żelki z konopi przypominające kształtem ucho, nawiązujące do głośnego incydentu, kiedy Tyson ugryzł prawe ucho byłego zawodowego boksera Evandera Holyfielda. Ugryzienie to doprowadziło do dyskwalifikacji Tysona z Mistrzostw Świata WBA w boksie w 1997 roku, a jego licencja bokserska została zawieszona, a on sam ukarany grzywną w wysokości 3 milionów dolarów.
Usytuowany przy ul. Spuistraat 222 w centrum Amsterdamu nowy coffeeshop TYSON 2.0 zajmuje powierzchnię około 111 m2. Wnętrze sklepu nawiązuje do charakterystycznej kolorystyki marki, czerwieni i czerni, w połączeniu z odsłoniętymi ceglanymi ścianami i jasnymi dębowymi meblami. Strefa lounge umożliwia gościom interakcję z marką TYSON 2.0, jej ofertą produktową oraz szklanym barem.
Otwarcie kawiarni w Amsterdamie nastąpiło po tym, jak marka ogłosiła rozpoczęcie eksportu swoich produktów do Kanady we współpracy z Purple Farm Genetics. W sierpniu 2022 roku firma nawiązała również współpracę z HEXO Corp, aby wprowadzić produkty TYSON 2.0 na kanadyjski rynek.
Uruchomienie coffeeshopu w Amsterdamie zbiegło się z przemyśleniami miasta nad zmianą przepisów dotyczących dostępu do kawiarni z konopiami. Model coffeeshopów stał się tak rozpoznawalny w Europie i na świecie, że nawet amerykański stan Kalifornia rozważa jego wprowadzenie.
Mimo że konopie nie są legalne w Holandii, kraj ten prowadzi politykę tolerancji wobec konopi i innych “miękkich narkotyków”, jak również regulacje dotyczące prostytucji. Ta kombinacja sprawia, że wiele turystów odwiedza kraj, aby skorzystać z atrakcyjnej gamy rozrywkowych możliwości.
Jednak w lutym rada miejska ogłosiła, że palenie konopi w dzielnicy Czerwonych Latarni zostanie zabronione od połowy maja, co oznacza, że konopie będą można spożywać tylko wewnątrz kofików, a nie na zewnątrz.
Ta polityka jest częścią inicjatywy rady miejskiej mającej na celu poprawę jakości życia mieszkańców, którzy wyrazili niezadowolenie z dużego natężenia ruchu turystycznego w popularnych rejonach, takich jak De Wallen – największa dzielnica czerwonych latarni miasta.