- Reklama -
Banner

Dlaczego, gdzie, kiedy i w jaki sposób ludzie używają marihuany?

Najnowszy raport New Frontier Data pokazuje kto, gdzie, kiedy, w jaki sposób oraz dlaczego używa marihuany.

Według raportu przeprowadzonego przez New Frontier Data, kwiaty są najczęściej stosowanym produktem wśród konsumentów marihuany. Raport „Cannabis Consumers in America: Part 2: The Purposeful Consumer” został opublikowany we współpracy z aplikacją Jointly. Jego celem było zbadanie, kto, gdzie, kiedy i dlaczego spożywa konopie indyjskie.

Co i kto?

Kwiaty (60%) są najpopularniejszym produktem wśród konsumentów marihuany, podczas gdy waporyzatory (24%), koncentraty (8%) i artykuły spożywcze (6%) okazały się mniej popularne. Nalewki (0,9%), środki do stosowania miejscowego (0,4%) i napoje (0,3%) to zaledwie 1,6% rynku.

- Reklama -
PsyloShop - sklep z growkitami grzybów psylocybinowych

Liczby te są również zbliżone pod względem płci: spożycie kwiatów zgłosiło 62% mężczyzn i 60% kobiet. Konsumpcja e-papierosów (25% mężczyzn, 24% kobiet), koncentraty (8% mężczyzn i kobiet) oraz artykuły spożywcze (7% mężczyzn, 5% kobiet) również była zbliżona wśród obu płci.

Spożycie kwiatów również utrzymywało się na stałym poziomie we wszystkich grupach wiekowych i było najczęściej zgłaszane w grupie wiekowej 58-76 lat (64%). Tymczasem 60% osób w wieku 42-57 lat zgłosiło palenie lub waporyzację kwiatów, 62% w grupie wiekowej 26-41 i 60% wśród osób poniżej 26 roku życia.

W przeciwieństwie do tego, waporyzatory były najbardziej popularne wśród pokolenia Z. 27% konsumentów urodzonych po 1995 roku zgłosiło korzystanie z waporyzatora. Tylko 18% z grupy wiekowej 58-76 używa waporyzatorów, podczas gdy zarówno w grupie wiekowej 26-41, jak i 42-57 – 22% konsumentów korzystało z waporyzatorów.

Koncentraty również były bardziej popularne wśród młodszych konsumentów niż starszych. 9% osób poniżej 26 roku życia zgłosiło konsumpcję koncentratów, w porównaniu z 7% dla grupy wiekowej 26-41, 5% dla 42-57 i 2% dla 58-76.

Artykuły spożywcze były bardziej popularne wśród starszych grup wiekowych. 12% konsumentów w wieku 58-76 zgłosiło spożywanie żywności z THC, 11% w wieku 42-57 lat, 7% dla grupy wiekowej 26-41 oraz 4% wśród osób poniżej 26 roku życia.

Nalewki, środki do stosowania miejscowego i napoje są najczęściej stosowane wśród osób po 58 roku życia, jednak ten segment rynku stanowi zaledwie 1,5% rynku.

Z kim, kiedy i gdzie?

Wieczór (23%) i przed snem (19%), co być może nie powinno dziwić, były najczęściej zgłaszanymi porami konsumpcji marihuany. Wczesny poranek (17%) był jednak kolejnym najczęściej zgłaszanym czasem konsumpcji. Najrzadziej zgłaszano późny poranek (9%), podobnie jak wczesne popołudnie (16%) i późne popołudnie (15%).

Chociaż trendy te były porównywalne w większości grup wiekowych, to znaleźliśmy jeden kontrast: 22% osób poniżej 26 roku życia zgłosiło spożywanie konopi przed snem, w porównaniu do zaledwie 8% w grupie wiekowej 58-76 lat.

Według raportu 50% konsumentów używa marihuany w samotności. Tymczasem 22% stwierdziło, że konsumuje konopie ze swoją drugą połówką, 15% z przyjaciółmi, 10% z rodziną, 1,9% ze współpracownikami, 1% z dziećmi i 0,4% z nieznajomymi.

Według raportu, ponad trzy czwarte (79%) konsumpcji konopi ma miejsce w domu. Z tych 79%, 64% używa marihuany w domu, a 15% przed domem. Pięć procent zgłosiło konsumpcję w pracy, a 3% na łonie natury; 6% zgłosiło że używa marihuany w domu i poza domem.

Dlaczego?

Najczęstszym powodem używania marihuany były relaks (29%) oraz łagodzenie stresu (22%), podczas gdy na dalszym miejscu znalazły się:

  • Poprawa snu (10%)
  • Łagodzenie bólu (9%)
  • Cieszenie się życiem towarzyskim (8%)
  • Skupienie i kreatywność (6%)
  • Zastrzyk energii i motywacja (5%)

Pozostałe cele konsumpcji to regeneracja po ćwiczeniach (3%), zwiększenie apetytu (3%), poprawa doznań seksualnych (2%) i zastąpienie innych substancji psychoaktywnych (1,3%).

Dane do raportu zbierano od 2020 roku i obejmowały one 80000 konsumentów konopi, którzy w aplikacji Jointly zgłosili ponad 200000 sesji używania marihuany – zgodnie z New Frontier Data. Więcej danych i kluczowe wnioski z raportu można znaleźć tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

- Reklama -
Banner
- Reklama -
  • Growkit Golden Teacher

    Growkit Golden Teacher Full Auto – PsyloShop.pl

    179 
  • Fenix Titanium waporyzator do suszu z tytanową komorą

    349 
  • V3 PRO+ Plus 420VAPE Waporyzator do suszu

    359 
  • Bongo gigant 90cm

    Bongo Gigant 90 cm / 4 mm

    279 
  • Filterki do jointów Purize z aktywnym węglem XTRA Slim SPY 50 szt.

    37 

Mogą Cię zainteresować