Dołącz do nas

Badania

Badania: Czynniki, które wpływają na zakup legalnej marihuany

Jakie kryteria wzięlibyście pod uwagę przy zakupie marihuany, gdyby była ona legalna? Co byłoby głównym czynnikiem decydującym o zakupie marihuany, koncentratów, produktów spożywczych czy suszu CBD, który również był przedmiotem badań.

Według nowego badania wybory konsumenckie w sklepach z legalną marihuaną nie są motywowane ważnymi cechami, takimi jak pochodzenie szczepu, metody uprawy lub profile terpenowe itp. Zamiast tego, konsumenci szukają po prostu dobrej okazji, a następnie sprawdzają, jak silny jest przeceniony produkt.

Okazuje się, że przynajmniej według tego badania konsumenci konopi są prostymi ludźmi o prostych preferencjach. Chcą konopi, które są najmocniejsze i niezbyt drogie. Stąd nowe badanie, opublikowane właśnie w International Journal of Drug Policy, zatytułowane „Wpływ siły działania, komunikatów ostrzegawczych i ceny na preferencje dotyczące kwiatów konopi”.

Badanie, jak wskazuje tytuł, koncentruje się tylko na zakupach kwiatów konopi. W kolejnych badaniach naukowcy chcą zbadać preferencje konsumentów, którzy decydują się na zakup produktów spożywczych z THC i koncentratów.

Konsumenci chcą niskiej ceny i dużej zawartości kannabinoidów

Naukowcy przeprowadzili ankietę online w 2017 r. i zgromadzili odpowiedzi od 2400 dorosłych w wieku 21 lat lub starszych w 6 stanach USA, w których używanie marihuany do celów rekreacyjnych jest legalne. Z tych 2400 osób połowa to konsumenci, którzy kupili i palili kwiaty w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Druga połowa to jednak ludzie, którzy nie kupowali ani nie konsumowali kwiatów w ubiegłym roku.

W badaniu dano uczestnikom 12 „scenariuszy wyboru”. Każdy scenariusz oferował 3 różne odmiany konopi indyjskich, każdy z innym poziomem THC i CBD, komunikatami ostrzegawczymi i ceną. Z każdego scenariusza można było również zrezygnować i nie wybrać żadnego produktu. Korzystając z opcji ankiety, badacze przeanalizowali preferencje konsumentów.

Naukowcy odkryli, że ogólnie niższa cena i wyższe stężenie kannabinoidów były głównymi czynnikami, które zachęcały konsumentów do wyboru. Zarówno konsumenci konopi, jak i osoby niebędące użytkownikami wybrali tani wariant, który miał najwyższe stężenie pożądanego kannabinoidu. Podział wśród użytkowników medycznych i rekreacyjnych nie powinien nikogo zaskoczyć. Konsumenci medyczni woleli produkty bogatsze w CBD, podczas gdy konsumenci rekreacyjni wybrali kwiaty z wyższymi stężeniami THC.

Zgodnie z badaniami, pacjenci nie przywiązywali znaczącej wagi do ceny, a przynajmniej nie było to dla nich najważniejsze. Dla nich najważniejsza była zawartość CBD. Dla wszystkich innych konsumentów najważniejsza była cena, a następnie zawartość THC – dla konsumentów rekreacyjnych i osób niebędących konsumentami.

A Wy na co zwrócilibyście uwagę przy zakupie kwiatów konopi? Metoda uprawy, stężenie THC i CBD, profil terpenowy, czy cena? Dajcie znać w komentarzu poniżej.

Susz CBD Sklep

Opublikowany

dnia

2 komentarze
Subskrybuj temat
Powiadom o
guest
2 Comments
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
maciejak8731
maciejak8731
11 miesięcy temu

Jakbym nie miał kasy, to zwróciłbym uwagę na najtańszą odmianę z jak największym stężeniem rożnych kannabinoidów i terpenów. Jakbym miał kasę, to szukałbym odmian z najbogatszym profilem terpenowym.

Marek
Marek
11 miesięcy temu

Ja bym wolał hodować 3 roślinki a nie płacić po 40 czy 50 zł za gieta tym bardziej że u dilera można dostać po 20zl zajebisty temat zaczynają z ganji robić biznes i robić ludzi w bambo bo koszt produkcji gieta to jest może złotówka naukowcy i ich badania wiadomo że ludzie szukają jak najmocniejszego tematu w jak najniższej cenie nie musi tego stwierdzac “naukowiec” debilizm i robienie ludzi w bambo robiąc w około tego wszystkiego otoczke laboratorium gdzie każdy mógłby kupić lampę parę nasion i miec dobry temat za grosze bez “naukowców ” mam nadzieję że ludzie sami to… Czytaj więcej »

Badania

Sondaż Kantar: Wyborcy PiS i PO zaskakująco zgodni – dość karania za marihuanę

Opublikowany

dnia

Polacy przeciwni karaniu za posiadanie mariuhany. Najnowszy sondaż kantar

Wyniki najnowszego sondażu KANTAR PUBLIC mogą zaskakiwać – większość obywateli jest zdania, że w Polsce powinno się przestać karać więzieniem za posiadanie niewielkich ilości marihuany. 

Motywacją do zrealizowania badania stała się rzeczywistość prawna, w której funkcjonujemy. Mimo, że w Polsce teoretycznie istnieje możliwość leczenia medyczną marihuaną, to za posiadanie tej substancji na własny użytek w celach rekreacyjnych lub leczenie się własnymi konopiami indyjskimi, dalej grozi kara pozbawienia wolności od trzech nawet do dziesięciu lat.” – tłumaczy aktywista Przemysław Zawadzki, inicjator badania i zbiórki crowdfundingowej, na której dzięki wpłatom zwykłych ludzi z całej Polski zebrano środki niezbędne do realizacji sondażu opinii publicznej. „Naszym celem było określenie stosunku Polaków do kwestii karania więzieniem za posiadanie niewielkich ilości substancji.” – dodaje Zawadzki. 

Czy Polacy popierają karanie więzieniem za marihuanę? 

Sondażem objęto 1011 mieszkańców Polski w wieku 18 lat i więcej. Wynika z niego, że jedynie mniej niż 1/3 społeczeństwa popiera kryminalizację posiadania niewielkich ilości marihuany. Tymczasem 64% respondentów z dużych miast, miasteczek i wsi, opowiada się za na zniesieniem odpowiedzialności karnej za posiadanie niewielkich ilości marihuany na własny użytek. „To edukacja i rosnąca świadomość polskiego społeczeństwa w temacie konopi odpowiada za ten wynik – im więcej Polacy wiedzą o marihuanie i historii prohibicji, tym wyraźniej opowiadają się za potrzebą zmian.” – twierdzi Jakub Gajewski, edukator i wiceprezes Stowarzyszenia Wolne Konopie.

źródło: Kantar


Co może zaskakiwać w temacie marihuany nie widać też znaczących dysproporcji pomiędzy wyborcami Andrzeja Dudy i Rafała Trzaskowskiego. W obu grupach wyborców znajdują się liczni zwolennicy zniesienia karania więzieniem za posiadanie niewielkich ilości konopi indyjskich. 

źródło: Kantar

Dzięki badaniu Kantaru możemy w końcu dostrzec, że zwolennikami zmian w podejściu państwa do użytkowników konopi są zarówno ludzie z małych, jak i dużych miast; osoby zarówno z wykształceniem podstawowym i wyższym, zarówno mężczyźni, jak i kobiety – czyli przedstawiciele wszystkich grup społecznych. Konopie, jak widać, nie stygmatyzują nikogo i w równym stopniu dotyczą setek tysięcy ludzi w całej Polsce, bez względu na ich status, wykształcenie czy preferencje polityczne. „To szczególnie istotna informacja, ponieważ wskazuje, że zmiany prawne w temacie marihuany są tematem ważnym dla szerokiego grona wyborców i użytkowników konopi indyjskich w całej Polsce, a nie jedynie wąskiej grupy aktywistów.” – tłumaczy Gajewski. 

Te wyniki świadczą o tym, że Polacy w ciągu ostatnich lat zdecydowanie złagodzili swój stosunek do marihuany i w coraz większym stopniu są gotowi popierać zmiany w prawie, do których od lat nawołują organizacje społeczne.

źródło: Wolne Konopie

Susz CBD Sklep
Czytaj dalej

Badania

70% konsumentów konopi indyjskich nie słyszało o terpenach

Opublikowany

dnia

Konsumenci marihuany potrzebują wiecej wiedzy o konopiach

Ankieta badająca profil „nowoczesnego konsumenta marihuany” przeprowadzona przez Oasis Intelligence wykazała, że 70 procent respondentów nie zna terminów „terpeny” i „efekt synergii”, pomimo nacisku branży na promowanie tych terminów.

Laura Albers, współzałożycielka Oasis Intelligence, powiedziała The Fresh Toast, że ludzie w branży konopnej „mają przewagę, jeśli chodzi o zrozumienie rośliny z naukowego, regulacyjnego i użytkowego punktu widzenia, co jest ogólnie wymagane dla osób w tej przestrzeni”.

“Jednak jeśli chodzi o przeciętnego konsumenta, widzimy, że chęć edukacji wśród konsumentów nie dotyczy bardziej zaawansowanych tematów, które branża może traktować priorytetowo – terpeny, rzadkie kannabinoidy, które zyskują popularność oraz system endokannabinoidowy ”. – powiedziała Albers w wywiadzie dla Fresh Toast.

Ponadto firma zajmująca się badaniem konsumentów konopi zauważyła, że połowa konsumentów używa marihuany ze względów medycznych, a co piąty nie rozróżniał używania marihuany w celach zdrowotnych oraz rekreacyjnych.

Zobacz: Różnice między medyczną marihuaną a rekreacyjną

Prawie połowa konsumentów – 48 procent – ostatnio używała konopi indyjskich z kimś innym, partnerem lub przyjacielem, a te więzi wydają się wpływać na to, jak konsumenci zdobywają informacje na temat konopi, ponieważ 43 procent respondentów twierdzi, że znajomi byli ich „najważniejszym” źródłem pozyskiwania informacji o marihuanie. Co więcej, jeden na czterech ankietowanych powiedział, że ich ostatni zakup konopi został dokonany przez członka rodziny. Kolejne 22 procent ankietowanych stwierdziło, że rekomendacja przyjaciół to ich „główny czynnik” do wypróbowania nowego produktu.

Współzałożycielka Oasis Intelligence zauważa, że marki i firmy „nie mogą przeoczyć siły tego efektu” i zasugerowała, że program polecający „może mieć znaczący wpływ” na wykorzystanie zaufania ludzi do bliskich przyjaciół i rodziny. Oasis zauważa, że badanie miało miejsce tuż przed pandemią koronawirusa, a wówczas przyjaciele i rodzina „byli bardziej prawdopodobnym źródłem zakupu marihuany”.

Nieco ponad połowa respondentów (51 procent) stwierdziła, że używa marihuany w leczeniu lęku, 44 procent używa jej do leczenia depresji, a kolejne 31 procent w przypadku bezsenności.

Susz CBD Sklep
Czytaj dalej

Popularne