Facebook, teraz znany jako Meta, wprowadza zmiany w swojej polityce dotyczącej produktów powiązanych z konopiami. Nowa nazwa dla tej kategorii to “Produkty CBD i powiązane”, a zasady dotyczące promowania produktów CBD na platformie zostały zaktualizowane. Wszystko to ma na celu możliwość reklamowania produktów z CBD w USA.
Zgodnie z nowymi wytycznymi, reklamodawcy nie będą już potrzebować specjalnych zezwoleń na prowadzenie kampanii, które:
- Promują lub oferują sprzedaż produktów z konopi, które nie zawierają CBD lub mają mniej niż 0,3% THC (np. nasiona konopi i włókno konopne) w Kanadzie, Meksyku i Stanach Zjednoczonych, pod warunkiem przestrzegania wszystkich obowiązujących lokalnych przepisów, wymaganych zgód i wytycznych branżowych.
- Edukują, propagują lub przekazują ogłoszenia o charakterze publicznym związane z CBD i powiązanymi produktami, pod warunkiem, że takie reklamy nie oferują do sprzedaży żadnych zabronionych produktów.
Jednak Meta nadal zakazuje publikowania reklam promujących produkty THC, czyli produktów z konopi indyjskich zawierające psychoaktywne składniki.
Ważnym dodatkiem jest to, że Meta zezwoli na promocję produktów CBD, które są certyfikowane przez Legitscript (co również wymaga pisemnej zgody Meta po uzyskaniu certyfikacji Legitscript), pod warunkiem, że są zgodne z obowiązującymi lokalnymi przepisami prawnymi.
Reklamy produktów CBD nie mogą być kierowane do użytkowników poniżej 18 roku życia. Aktualizacje dotyczą tylko reklamodawców w wymienionych regionach i, co istotne, opierają się na lokalnych prawach i ograniczeniach.
Produkty objęte polityką Meta dotyczącą medycznej marihuany na receptę nie są objęte tymi aktualizacjami, a reklamodawcy takich produktów muszą nadal przestrzegać polityki dotyczącej leków na receptę.
W związku ze zmianami przepisów dotyczących używania konopi, każda platforma musiała zaktualizować swoją politykę. Twitter również niedawno zmienił swoje przepisy dotyczące promocji CBD. Regulacje amerykańskie w odniesieniu do produktów konopnych ulegają zmianom, co wymaga od każdej platformy dostosowania się do tych zmian, aby umożliwić więcej możliwości reklamowych. Ale istotne jest zwrócenie uwagi na wymogi prawne w każdym stanie.
“Chcemy, aby ludzie nadal odkrywali i uczyli się o nowych produktach i usługach na naszych technologiach. Dlatego od dzisiaj zmieniamy nazwę naszej polityki reklamowej dotyczącej konopi i produktów powiązanych na “CBD i produkty powiązane”, a także dopuszczamy promocję legalnych, niejadalnych produktów CBD w USA, z pewnymi ograniczeniami.
Więcej informacji na temat nowej polityki dotyczącej CBD i powiązanych produktów, a także o krajach, w których Meta pozwala na reklamę promującą lub oferującą sprzedaż CBD i powiązanych produktów znajdziesz w Centrum Pomocy dla Biznesu.