- Reklama -
Banner

Legalizacja marihuany w Kanadzie nie ma związku ze wzrostem liczby wypadków samochodowych

Ani legalizacja konopi dla dorosłych, ani wzrost jej sprzedaży detalicznej nie wpływa na zwiększenie liczby wypadków samochodowych – wskazują badania opublikowane na początku tego miesiąca w Drug and Alcohol Review.

Naukowcy z Kanady przeanalizowali liczbę wypadków drogowych w Toronto zarówno w latach poprzedzających, jak i bezpośrednio po tym, jak kraj zalegalizował konopie dla dorosłych.

Według ich raportu: „Ani CCA [Canadian Cannabis Act] ani NCS [liczba sklepów z konopiami na mieszkańca] nie są związane ze współzależnymi zmianami w (bezpieczeństwie ruchu drogowego) […] W ciągu pierwszego roku wprowadzenia w Toronto CRUL’s [przepisów dotyczących rekreacyjnego stosowania konopi] nie zaobserwowano istotnych zmian w zakresie wypadków, liczby ofiar na drogach i KSI [wszystkich użytkowników dróg zabitych lub ciężko rannych].”

- Reklama -
PsyloShop - sklep z growkitami grzybów psylocybinowych

W USA często podaje się ryzyko zwiększenia liczby wypadków samochodowych z powodu jazdy pod wpływem marihuany jako powód, dla którego nie należy legalizować konopi dla dorosłych. Na przestrzeni lat różne badania donosiły o sprzecznych informacjach i prowadziły do różnych wyników, w zależności od tego, kogo pytasz i jakie jest jego stanowisko na temat konopi.

Konopie, alkohol i wypadki samochodowe: co mówią dane?

Na przykład badanie przeprowadzone w USA w 2021 roku sugerowało, że wskaźnik wypadków samochodowych wzrósł w Kalifornii, Kolorado, Nevadzie, Oregonie i Waszyngtonie, gdzie legalne jest rekreacyjne korzystanie z konopi i sprzedaż detaliczna, jak donosi Newsweek.

Jednak jeśli przeczytasz cały artykuł, zauważysz, że na końcu wspomina, że badanie, które wykorzystywało informacje od rannych kierowców w szpitalnych izbach przyjęć w Denver, Kolorado; Portland, Oregon; i Sacramento, Kalifornia, zauważyło wzrost liczby wypadków samochodowych tylko wtedy, gdy konopie były łączone z alkoholem.

Według CDC, w 2020 roku 11 654 osób zginęło w wypadkach samochodowych z udziałem kierowców pod wpływem alkoholu, co stanowiło 30% wszystkich śmierci w ruchu drogowym w USA. Szacunkowy roczny koszt śmierci w wypadkach samochodowych z udziałem kierowców pod wpływem alkoholu wyniósł około 123,3 mld dolarów w 2020 roku.

Alkohol nie tylko jest legalny, ale nie podlega tym samym absurdalnym prawom podatkowym co konopie, które, dusząc legalny rynek, wydają się jedynie pozwalać czarnemu rynku na kwitnienie. Tylko w 2022 roku branża konopi przekazała ponad 1,8 miliarda dolarów dodatkowych podatków.

Kanadyjskie badania potwierdzają: konopie nie zwiększają ryzyka wypadków

Wyniki badania Drug and Alcohol Review z Toronto są zgodne z innymi kanadyjskimi badaniami. Na przykład, badanie z 2021 roku opublikowane w czasopiśmie Drug and Alcohol Dependence „nie znalazło dowodów, że wprowadzenie Cannabis Act [które zalegalizowało użycie konopi dla dorosłych w Kanadzie] wiązało się ze znaczącymi zmianami w wzorcach wizyt w ED [oddziałach ratunkowych] wszystkich kierowców po wypadkach drogowych lub, bardziej konkretnie, młodych kierowców po wypadkach drogowych.”

Jak zauważa NORML, w innym badaniu opublikowanym wcześniej w tym roku naukowcy również doszli do wniosku, że „ogólnie, nie ma jasnych dowodów, że RCL [przepisy dotyczące rekreacyjnego użycia konopi] miały jakikolwiek wpływ na wskaźniki wizyt w ED i hospitalizacji z powodu urazów zarówno kierowców, jak i pieszych/rowerzystów w całej Kanadzie”.

Amerykańskie spojrzenie na konopie i bezpieczeństwo na drogach

Jednak w USA spostrzeżenia na temat związku między legalizacją konopi a wypadkami drogowymi często są dostosowywane do regresyjnych i naukowo niepoprawnych poglądów Republikanów. Jak informuje Benzinga, w odniesieniu do ustawy z 2023 roku mającej na celu ograniczenie legalnego rynku w Connecticut, senator stanowy Paul Cicarella, wysokiej rangi członek Komitetu Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony, powiedział Mike’owi Hydeckowi z NBC Connecticut:

Nie ma naprawdę testu, który mógłby określić, kiedy ktoś jest pod wpływem marihuany,” dodał, że „wskaźnik fałszywie dodatnich i fałszywie ujemnych wyników jest tak wysoki, że ponownie, mogłoby to stanowić problem z dopuszczeniem takiego wyniku do sądu.”

Rzeczywiście, trwają prace nad stworzeniem alkomatu na THC. Niemniej jednak, przeciwnicy konopi nie rozumieją, że ludzie już używają marihuany, niezależnie od tego, czy jest legalna, czy nie. Chociaż konopie są uważane za substancję generalnie bezpieczną, jak w przypadku każdego środka zmieniającego świadomość, należy stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak jazda samochodem i zawsze odpowiedzialne korzystanie z niej.

Kierunek zmian w polityce dotyczącej konopi

Rozważając te fakty, wyraźnie widać, że argumenty dotyczące bezpieczeństwa na drogach często są używane jako pretekst do blokowania legalizacji konopi. Niemniej jednak, dane naukowe nie potwierdzają tych obaw. W rzeczywistości, wiele dowodów wskazuje, że legalizacja konopi nie prowadzi do wzrostu liczby wypadków drogowych.

Bezpieczeństwo na drogach jest ważnym zagadnieniem, ale nie może być używane jako pretekst do utrzymania niesprawiedliwych i nienaukowych praw dotyczących konopi.

Podsumowując, zdecydowane i świadome podejście do praw dotyczących konopi jest niezbędne, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg. To wymaga zrozumienia rzeczywistych wpływów konopi na zdolność do prowadzenia pojazdów, a nie opierania polityki na nieuzasadnionych strachach i stereotypach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

- Reklama -
Banner
- Reklama -
  • Bongo gigant 90cm

    Bongo Gigant 90 cm / 4 mm

    279 
  • Growkit Golden Teacher

    Growkit Golden Teacher Full Auto – PsyloShop.pl

    179 
  • Growkit APE

    Growkit APE Full Auto – PsyloShop.pl

    189 

Mogą Cię zainteresować