Dołącz do nas

Przemysł

Kanada: Legalizacja wprowadziła ograniczenia dotyczące sprzedaży bonga, bibułek itp.

jak ludzie na świecie palą marihuanę

W miarę jak Kanada jest coraz bliżej legalizacji, prawie każdy aspekt tej branży ulega zmianom. Oczywiście zmiany te będą miały wpływ na każdą firmę, która ma styczność z konopiami indyjskimi. Dotyczy to hodowców, dystrybutorów i samych klientów. Ale wszystkie te zmiany mają również wpływ na wielu sprzedawców detalicznych, nie tylko tych, którzy sprzedają marihuanę.

Teraz nowe prawo dotyczące marihuany ogranicza sposób, w jaki sprzedawcy detaliczni mogą sprzedawać produkty uważane za akcesoria do palenia marihuany. I wygląda na to, że wpłynie to na wszystkich, od aptek po sklepy z akcesoriami do palenia.

Nowe prawo dotknie nie tylko sklepy z marihuaną

Prawo, o którym mówimy ma związek ze sprzedażą akcesoriów do palenia marihuany. Mówimy tu o takich produktach jak bibułki, bongo, vaporizer, lufki i inne przedmioty, które używane są do konsumpcji trawki.

Rzeczynik kanadyjskiego Ministerestwa Zdrowia wyjasnił, że “ograniczenia dotyczące akcesoriów do konsumpcji konopi będą miały zastosowania do każdej osoby sprzedającej lub promującej te produkty – nie tylko do licencjonowanych punktów sprzedaży konopi indyjskich.”

Kiedy nowe prawo wejdzie w życie 17 października, “prawo będzie zabraniało sprzedaży osprzętu w sposób, który mógłby być widoczny dla każdego, kto ma mniej niż 18 lat.”

Ale nowe prawo dotknie nie tylko sklepy z marihuaną, ale także stacje benzynowe, kioski ruchu i inne sklepy, w których sprzedawane są akcesoria do marihuany. Sprzedawcy detaliczni nie będą mogli sprzedawać ani konopi, ani akcesoriów do jej palenia osobom poniżej 18 roku życia.

Automaty vendingowe będą również zakazane, co oznacza, że “akcesoria do palenia marihuany mogą być sprzedawane tylko za ladą “- napisał rzecznik Health Canada.

Oczywiście zasady te mogą mieć znaczący wpływ na sklepy z akcesoriami do konopi, takie jak trafika. Oprócz tego będzie szereg ograniczeń co do tego, w jaki sposób można promować akcesoria do konopi indyjskich.

Na przykład, rekomendacje i opinie będą zabronione, podobnie jak wszystko, co kojarzy akcesoria “ze szczególnym stylem życia (takim jak taki, który obejmuje prestiż, rekreację, ryzyko, podniecenie lub odważne zachowania) lub pozytywną lub negatywną emocję”.

Konsumenci trawki w Kanadzie nie powinni więc oczekiwać reklam z np. ze spadochroniarzem palącym z bonga przed skokiem z 10.000 metrów – to chyba zły pomysł w prawdziwym życiu, nie tylko w reklamie.)

Pierwszy sklep z marihuaną do celów rekreacyjnych

Kliknij aby skomentować

Skomentuj artykuł!

avatar
  Subskrybuj temat  
Powiadom o

Badania

Legalizacja marihuany doprowadziła do powstania ponad 200.000 nowych miejsc pracy

20,000 osób zgłosiło się do pracy jako terster i koneser marihuany

Firmy z branży legalnej marihuany zatrudniły w 2018 roku 64,000 nowych pracowników, a obecnie w całej branży zatrudnionych jest ponad 200,000 pracowników pełnoetatowych – wynika z danych zebranych przez Whitney Economics i Leafly.

Raport, zatytułowany Cannabis Jobs Count, wykazał około 211,000 pełnoetatowych miejsc pracy w legalnym sektorze konopi. Liczba wzrasta do 296,000 miejsc pracy, jeśli uwzględni się również dodatkowych pracowników.Dla porównania szacuje się, że 112,000 Amerykanów pracuje obecnie w przemyśle tekstylnym, podczas gdy w górnictwie węglowym zatrudnionych jest tylko około 52,000 osób.

Legalny przemysł konopi indyjskich pozostaje znaczącym motorem tworzenia miejsc pracy”, podsumowali autorzy. „W rzeczywistości wzrost liczby miejsc pracy w sektorze konopi indyjskich podwoił się w wielu stanach.”

Legalizacja marihuany w Kalifornii doprowadziła do stworzenia 67,000 nowych miejsc pracy, następnie Waszyngton (47,000 miejsc pracy) i Kolorado (44,000 miejsc pracy).

Raport stwierdza:

Niektóre stany, które od pewnego czasu prowadzą legalną sprzedaż marihuany dla dorosłych – Kolorado i Waszyngton otworzyły swoje sklepy w 2014 r. – a dopiero teraz obserwują wzrost zatrudnienia w branży.

Tymczasem nowe stany, które zalegalizowały marihuanę w jakiejś formie, takie jak Floryda (do celów medycznych) i Nevada (dla dorosłych), przeżywają boom na rynku konopi i osiągają niesamowite zyski:

  • Floryda zwiększyła zatrudnienie w branży konopnej o 703% w 2018 r., dodając ponad 9 000 pełnoetatowych miejsc pracy.
  • Nevada dodała ponad 7500 miejsc pracy w tym samym roku.
  • Pensylwania zakończyła 2017 r. z 90 miejscami pracy, podczas gdy na koniec 2018 roku było ich już 3900.
  • Nowy Jork zwiększył zatrudnienie w branży konopnej o 278%, kończąc 2018 r. z ponad 5000 miejscami pracy.

Badanie wykazało również, że konsumenci marihuany znacznie częściej posiadają pracę na pełen etat. Wśród konsumentów 53% ma pracę w pełnym wymiarze godzin. 44% osób, którzy nie używają marihuany ale popierają legalizację ma pracę na pełen etat i tylko 33% przeciwników marihuany pracuje w pełnym wymiarze godzin. Więcej informacji na temat tego badania można znaleźć klikając tutaj.

Czytaj dalej

Przemysł

Rynek CBD może być warty 16 miliardów dolarów do 2025 roku

Rynek CBD może być warty 16 miliardow dolarow do 2025 roku

Niedawno nowojorski bank inwestycyjny Cowen & Co. opublikował badanie dotyczące rynku CBD (kannabidiolu). Jednym z najbardziej intrygujących wniosków było to, że prawie 7 procent z 2500 ankietowanych przyznało, że używa produktów z CBD. Ta liczba była znacznie wyższa niż oczekiwali analitycy Cowena.

Jeszcze bardziej fascynujący był przewidywany przez analityków Cowena szacunek przychodów z tego rynku – 16 miliardów dolarów do 2025 roku. Liczba ta jest znaczącym skokiem w stosunku do szacowanej sprzedaży detalicznej produktów CBD w 2018 roku, która wahała się między 600 milionami dolarów a 2 miliardami dolarów. Chociaż CBD w Polsce jest legalne, to wiele krajów wciąż nie zezwala na jego stosowanie, chociaż nie powoduje to żadnych efektów psychoaktywnych.

Poza wnioskiem z badania, że prawie 7 procent respondentów używało CBD, odsetek jego wykorzystania wśród osób poniżej 35 roku życia wyniósł ponad 9 procent, podczas gdy dla osób w przedziale wiekowym 45-55 lat wyniósł 6,4 procent. Dla osób w wieku 55 lat i powyżej liczba ta wynosiła 3,7%.

W badaniu zauważono również, że silne zainteresowanie konsumentów CBD „jest potwierdzone przez rosnącą liczbę marek i produktów, które są obecnie dostępne za pośrednictwem coraz bardziej zróżnicowanych kanałów sprzedaży detalicznej, w tym Amazon, Sephora i Neiman Marcus”.

„Myślę, że to dlatego, że dla niektórych konsumentów działa on zarówno jako środek przeciwzapalny, jak i przeciwlękowy. Są to cechy charakterystyczne dla konsumentów CBD.” – czytamy w raporcie Cowena.

Czytaj dalej

Polecane produkty

Reklama
Reklama
Reklama

Popularne