Kanada: Legalizacja marihuany okazała się sukcesem – raport Canadian Cannabis Survey 2022

Odkąd Kanada zalegalizowała konopie indyjskie dla dorosłych w 2018 r., rząd przeprowadza coroczną ankietę w celu zbadania najnowszych trendów rynkowych i konsumpcyjnych w celu dostosowania swojej polityki do potrzeb konsumentów. Oto główne wnioski z badania Canadian Cannabis Survey 2022.

Legalizacja marihuany w Kanadzie
- Reklama - nasiona marihuany GanjaFarmer.com.pl

Dane zebrane przez rząd w 2022 r. w anonimowej ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 10 000 osób pokazują, że preferencje użytkowników konopi nie zmieniły się znacząco, a legalizacja marihuany skutecznie likwiduje czarny rynek.

Używanie konopi indyjskich w ciągu ostatnich 12 miesięcy utrzymywało się na stosunkowo stabilnym poziomie. Grupa wiekowa między 20 a 24 rokiem życia jest najliczniejsza wśród wszystkich grup demograficznych, które używały konopi indyjskich w ciągu ostatnich 12 miesięcy (około 50%), podczas gdy spożycie konopi indyjskich w całej populacji nieznacznie wzrosło z 25% w 2021 r. do 27% w 2022 r.

Wskaźnik używania konopi indyjskich wśród młodzieży w wieku 16-19 lat w ciągu ostatnich 12 miesięcy powrócił do poziomu sprzed legalizacji w 2021 i 2022 r., po niewielkim wzroście między 2018 a 2020 r.

Legalne sklepy z marihuaną likwidują czarny rynek

Legalne sklepy z konopiami indyjskimi stały się najczęściej używanym źródłem zakupu konopi indyjskich wśród osób, które używały konopi indyjskich w ciągu ostatnich 12 miesięcy (61%), co oznacza wzrost z 53% w 2021 r. Tylko 2% ankietowanych zgłosiło zakup produktów z konopi indyjskich na nielegalnej stronie internetowej, 1 % z nielegalnego sklepu i 1% od dilera.

Ponadto osoby, które używały konopi indyjskich w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zgłosiły, że wydały około 65 dolarów kanadyjskich na legalne produkty z konopi indyjskich.

Metody konsumpcji

W ciągu ostatnich 12 miesięcy najczęstszą metodą spożywania marihuany wśród Kanadyjczyków było palenie (70%), następnie żywność (52%) i waporyzacja za pomocą waporyzatora lub vape pena (31%).

Jeśli chodzi o stężenia THC i CBD w produktach z konopi indyjskich:

  • 31% respondentów zgłosiło używanie produktów o wyższym poziomie THC i niższym poziomie CBD
  • 13% o wyższym poziomie CBD i niższym poziomie THC
  • 12% o równym poziomie THC i CBD
  • 8% zgłosiło używanie produktów zawierających wyłącznie THC
  • 2% zgłosiło stosowanie produktów zawierających wyłącznie CBD
  • 17% stwierdziło, że nie zna względnych poziomów THC i CBD w produktach, których używają.

Redukcja szkód i edukacja

Ogólnie rzecz biorąc, wyniki badania wskazują, że używanie konopi indyjskich przynosi konsumentom więcej korzyści niż szkód. Większość osób (96%), które używały konopi indyjskich więcej niż raz w życiu, nigdy nie czuła potrzeby proszenia o profesjonalną pomoc w zaprzestaniu używaniu konopi indyjskich, a tylko 3% zgłosiło, że otrzymało profesjonalną pomoc.

Ponieważ jednym z głównych celów badania jest monitorowanie kampanii rządowych mających na celu podniesienie świadomości na temat ryzyka związanego z konsumpcją konopi indyjskich wśród Kanadyjczyków, ankietowani zostali zapytani, jakiego rodzaju informacje do nich dotarły.

Ogółem 29% Kanadyjczyków zgłosiło, że widziało ostrzeżenia zdrowotne na produktach z konopi indyjskich lub na stronie internetowej Health Canada, a 19% nie było pewnych, czy je widziało.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy 62% użytkowników konopi indyjskich zgłosiło, że widziało ostrzeżenia. Spośród nich 55% stwierdziło, że ostrzeżenia zwiększyły ich wiedzę na temat możliwych szkód związanych z używaniem konopi indyjskich. Wśród tych, którzy nie widzieli ostrzeżeń, 70% uważało, że wiedzą wystarczająco dużo o możliwych szkodach związanych z używaniem konopi indyjskich.

Reklama konopi indyjskich w Kanadzie

Po raz pierwszy badanie wykazało również kontakt konsumentów z reklamami lub promocjami związanymi z konopiami indyjskimi.

  • 51% respondentów, którzy mogli wybrać wiele opcji odpowiedzi, nie zauważyło żadnych reklam ani promocji związanych z produktami z konopi indyjskich
  • 24% widziało reklamy poza sklepami sprzedającymi konopie indyjskie
  • 14% widziało reklamy w mediach społecznościowych
  • 13% na stronach internetowych lub w aptekach
  • 10% w telewizji, radiu lub publicznych plakatach i billboardach.

Używanie marihuany vs COVID-19

W badaniu Canadian Cannabis Survey zapytano również osoby, które używały konopi indyjskich w ciągu ostatnich 12 miesięcy, czy ich wzorce konsumpcyjne zmieniły się z powodu pandemii COVID-19.

Spośród ankietowanych 53% stwierdziło, że używało takiej samej ilości konopi indyjskich, podczas gdy 24% zgłosiło wzrost używania, a 23% zgłosiło spadek.

Zmiana w używaniu konopi indyjskich wydawała się bardziej powszechna wśród młodszych grup wiekowych, przy czym 57% osób w wieku 25 lat lub starszych używało tej samej ilości konopi indyjskich, w porównaniu z 21% osób w wieku 25 lat lub starszych, które zgłosiły używanie większej ilości konopi indyjskich z powodu COVID-19.

Pięć najczęstszych przyczyn wzrostu używania konopi indyjskich to:

  • Stres (59%)
  • Niepokój (55%)
  • Nuda (51%)
  • Samotność (33%)
  • Brak regularnego harmonogramu dnia (31%).

Dane do badania Canadian Cannabis Survey 2022 zbierano od kwietnia do czerwca. We wrześniu rząd Kanady ogłosił przegląd polityki legalizacji rekreacyjnej marihuany wdrożonej cztery lata temu w celu oceny jej wpływu na różne grupy, w tym młodzież i mniejszości społeczne, oraz zbadania skutków ekonomicznych i nielegalnego rynku.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Najnowsze
- Reklama -Telemedika - recepta na medyczną marihuanę
Wybrane dla Ciebie
ReklamaVaporShop.pl
Mogą Cię zainteresować
- Reklama -Nasiona marihuany GanjaFarmer.com.pl
- Reklama -