Spis treści ▼
Nowe badanie wykonane wśród użytkowników konopi indyjskich w Waszyngtonie, Kolorado i Oregonie wykazało, że 79% zgadza się, że marihuana jest nadal postrzegana w negatywnym świetle. To postrzeganie może uniemożliwiać ludziom otwarcie się na temat używania konopi przez bliskich. Mniej niż połowa osób, które odpowiedziały na pytania ankietowe z firmy Quinn Thomas zajmującej się komunikacją marketingową w Seattle-Portland, powiedziała, że są całkowicie szczerzy z rodziną i przyjaciółmi na temat używania przez nich marihuany.
Kolejne zaskakujące odkrycie? Co czwarty respondent przyznał, że był w pracy pod wpływem marihuany, a taki sam odsetek przyznał, że używał marihuany podczas pracy.
Badanie zostało przeprowadzone w styczniu na grupie 900 respondentów w stanach Oregon, Waszyngton i Kolorado, gdzie używanie marihuany do celów rekreacyjnych jest w pełni legalne. Margines błędu w badaniach wynosi +/- 3,3 procent.
Zachowania konsumenckie użytkowników marihuany
Badanie sugeruje, że używanie marihuany w populacji jest równomiernie rozłożone pod względem wieku, statusu małżeństwa, dochodu, orientacji politycznej, rasy i pochodzenia etnicznego. Jednym z obszarów, w których używanie konopi było najwyższe, to grupa mężczyzn – badanie wykazało, że osoby używające konopi indyjskich to w 60 procentach mężczyźni.
Wróćmy jednak do tego piętnowania konsumentów – czy może to wynikać z braku informacji o konopiach? Wielu ankietowanych powiedziało, że są zainteresowani zdobyciem większej wiedzy na temat zdrowia i bezpieczeństwa stosowania marihuany. Zapytani o to, gdzie aktualnie poszukali wiedzy, wielu wskazywało na sprzedawców w sklepach z legalną marihuaną – nazywają ich budtenders. Połowa respondentów ankiety wybrała lokalnych sprzedawców jako najlepsze źródło informacji o marihuanie. Kolejnymi najlepszymi źródłami były podmioty świadczące usługi zdrowotne (38 procent twierdziło, że ich lekarz jest źródłem informacji), hodowcy konopi (26 procent) i państwowi regulatorzy konopi (20 procent).
Palenie najpopularniejszą formą konsumpcji
W badaniach konsumentów stwierdzono również, że respondenci zdecydowanie woleli palić marihuanę – 64 procent zgłosiło palenie zioła jako preferowany sposób konsumpcji. 32 procent wybiera zdrowszą i skuteczniejszą metodę – waporyzację. Przy użyciu vaporizera susz jest podgrzewany, a nie spalany, dzięki czemu konsument przyswaja 2-3 razy więcej THC przy takiej samej ilości jak podczas palenia. Jeśli chodzi o wybór produktu, 62 procent respondentów stwierdziło, że najważniejszym czynnikiem jest cena, w porównaniu z 45 procentami, którzy powoływali się na stężenie THC i 35 procent, którzy wybierali produkt na podstawie jego rodzaju (susz, koncentrat, formy jadalne, kremy itp).
Badani mężczyźni i kobiety wykazywały pewne interesujące różnice w podczas zakupów. Mężczyźni częściej woleli kupować marihuanę w formie suszu i stwierdzili, że czują się bardziej pewni siebie i pewni swoich decyzji zakupowych niż kobiety, które były badane.