Dołącz do nas

Przemysł

USA: Bank Rezerw Federalnych podkreśla potencjał ekonomiczny i wpływ legalizacji marihuany na zdrowie

Bank Rezerwy Federalnej w St. Louis opublikował niedawno krótką analizę przedstawiającą potencjalne korzyści i konsekwencje legalizacji marihuany na szczeblu stanowym, zwracając uwagę na skutki gospodarcze wynikające ze zmiany polityki narkotykowej, a także możliwości używania marihuany jako substytutu alkoholu.

Urzędnik z oddziału banku centralnego St. Louis stwierdził, że jest to skomplikowana kwestia dla decydentów, zwłaszcza jeśli chodzi o kwestie podatkowe. Ustawienie zbyt wysokich stawek podatkowych może zmniejszyć popyt na legalną marihuanę i skierować konsumentów na czarny rynek, ale ustawienie ich na zbyt niskim poziomie może zrównoważyć przychody dla stanów – napisał Charles S. Gascon, ekonomista regionalny i starszy koordynator z Banku Rezerwy Federalnej w St. Louis.

„Podczas gdy dyskurs publiczny dotyczący legalizacji marihuany często obraca się wokół poglądów na temat rekreacyjnego używania narkotyków, argument ekonomiczny wspierający (lub przeciwny) legalizacji można wysunąć niezależnie od moralnej postawy użytkowników” – oznajmił Charles S. Gascon.

W odniesieniu do marihuany medycznej przedstawiciel banku powiedział, że takie rynki podnoszą „kwestię potencjalnych kosztów i korzyści medycznych”.

„Można wziąć dowolny lek i zapytać, czy potencjalne korzyści z właściwego stosowania tego leku przewyższają koszty lub ryzyko nadużywania?” Ale w przeciwieństwie do tradycyjnych farmaceutyków, produkty z konopi indyjskich podlegają podatkom akcyzowym, co pod względem ekonomicznym czyni je bardziej jak tytoń i alkohol, niż tradycyjne leki .

Stanowisko Fedu wskazuje również, że „używanie jakichkolwiek narkotyków w celach rekreacyjnych może generować koszty społeczne, takie jak długotrwałe problemy zdrowotne, wypadki, bezrobocie, włóczęgostwo i przestępczość” oraz że w wyniku tych kosztów społecznych „wolnorynkowa cena marihuany jest prawdopodobnie zbyt niska, a zatem jej zużycie jest zbyt wysokie.”

„Decydenci mogą próbować rozwiązać ten problem na dwa sposoby: po pierwsze, egzekwowanie prawa karnego, które podnosi koszty dystrybucji narkotyków, zmniejszenie podaży na rynku, a następnie prowadzi do wzrostu ceny”, kontynuuje. „Drugi to opodatkowanie zakupów, które zmniejsza popyt na rynku poprzez zwiększenie ceny. Teoretycznie obie strategie mogłyby osiągnąć ten sam rezultat ograniczenia zażywania narkotyków do społecznie optymalnego poziomu.”

Wydaje się, że Bank Rezerw Federalnych w St. Louis jest szczególnie zainteresowany polityką związaną z marihuaną. W lutym opublikowano zawiadomienie wyjaśniające, że instytucje finansowe nie muszą już automatycznie traktować przedsiębiorstw konopnych jako podejrzanych.

W ubiegłym roku Bank Rezerw Federalnych w Kansas City przeanalizował rynek marihuany w Kolorado i ostatecznie ustalił, że przemysł konopny ma tendencję do dalszego wzrostu wraz ze wzrostem poparcia publicznego dla legalizacji, choć być może nie w tempie, jakie obserwowano we wcześniejszych latach. W kwietniu 2019 r. trzech prezesów Banku Rezerw Federalnych jednogłośnie zaapelowało o wyjaśnienie zasad świadczenia usług finansowych dla branży marihuany.

Ekonomista i starszy koordynator z Banku Rezerwy Federalnej w St. Louis, Charles S. Gascon, skonkludował, że chociaż legalna marihuana jest przez wielu uważana jako środek na poprawę sytuacji budżetowej państw poprzez obniżenie wydatków na egzekwowanie prawa i generowanie dodatkowych dochodów podatkowych, rzeczywistość jest znacznie bardziej złożona.

Konsumenci prawdopodobnie wydają większą część swojego dochodu na marihuanę, a mniej na inne towary podlegające opodatkowaniu, takie jak alkohol. Państwa mogą wykorzystywać nowe źródło dochodów podatkowych jako zamiennik istniejących źródeł dochodów (lub jako przyszły wzrostów dochodów).

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku wielu rodzajów „podatków od grzechu” – podatków od produktów takich jak alkohol, tytoń i gry hazardowe – osoby o niższych dochodach są na ogół bardziej skłonne do konsumpcji tych produktów, tworząc w ten sposób regresywną politykę podatkową. Po czwarte, poleganie na podatkach od grzechu w odniesieniu do dochodów stanowi zachętę dla decydentów politycznych do ustalenia stawki podatkowej, która maksymalizuje przychody, a nie wyższej stawki podatkowej, która mogłaby zmniejszyć konsumpcję.

Susz CBD Sklep

Opublikowany

dnia

Kliknij aby skomentować
Subskrybuj temat
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Przemysł

HBO rozpoczęło współpracę z branżą konopną. Żelki z THC będą promowały nowy serial na HBO Max

Opublikowany

dnia

Serial Close Enough od HBO będzie prowowany żelkami z THC

HBO współpracuje z dużymi firmami zajmującymi się marihuaną w celu wprowadzenia na rynek linii żelków zawierających THC i inne kannabinoidy. Żelki z THC mają zwrócić uwagę na animowany serial, który premierę będzie miał 9 lipca 2020r. – ogłosiło HBO w poniedziałek.

Żelki zawierające 10 mg THC są wytwarzane przez firmę Kanha i będą dostępne w wybranych sklepach z marihuaną w Kalifornii, a także w dostawie poprzez aplikację Eaze. Wszystkie żelki zostały opracowane w celu uzyskania efektów, które według HBO “odzwierciedlają osobowości czterech głównych bohaterów z serialu Close Enough” – serialu, który będzie transmitowany na HBO Max od 9 lipca.

„Bardzo ekscytujące było dla mnie i dla mojego zespołu stworzenie kampanii, która będzie spójna z Close Enough”, powiedział w komunikacie prasowym Peter Sherman, wiceprezes ds. programu marketingowego w HBO Max. „Tworząc dowolną kampanię, naszym celem jest zawsze zapewnienie widzom wrażeń, które są autentyczne i ekscytujące, a współpraca z Kanha uderza w samo sedno. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym i nie możemy się doczekać, aż zobaczymy, jak zareagują fani”.

Wydaje się jednak, że HBO po prostu wykorzystuje popularność konopi do promocji nowego serialu.

„Współpraca Kanha z HBO Max to ekscytująca okazja do zaprezentowania nowej publiczności naszych pysznych, nagradzanych żelków” – powiedział Cameron Clarke, dyrektor generalny matczynej spółki Kanha, spółki Sunderstorm. „Nie możemy wymyślić bardziej zabawnej współpracy, którą moglibyśmy ogłosić naszym wiernym fanom. Cieszymy się, że możemy współpracować z jednym z największych gigantów z branży rozrywkowej, aby pomóc naszym dorosłym fanom ożywić wrażenia związane z nowym serialem dzięki naszym żelkom o różnych smakach”.

Oto jak HBO opisało każdy ze smaków, które oparte są na postaciach z serialu:

JOSH: Fajny tata, mąż i przyszły światowej sławy projektant gier wideo. Josh lubi odpoczywać ze swoimi żelkami Indica.

EMILY: Emily jest logiczną, zorganizowaną, planistką – wszystko, a jej mąż Josh jest dokładną przeciwnością. Jest kochającą matką i kobietą pracującą. Zajęta mama Emily daje sobie radę dzięki swoim ananasowym żelkom Sativa.

Alex: Alex jest neurotycznym najlepszym przyjacielem Josha z liceum. Mieszka w garderobie w mieszkaniu, które dzieli z Joshem, Emily, Candice i Bridgette (jego byłą żoną). Kiedy Alex chce się zatracić w swoich przemyśleniach, bierze głęboki wdech i używa Hybrid Watermelon Gummies.

BRIDGETTE: Bridgette jest celebrytką i influencerką, która ma szerokie grono fanów w mediach społecznościowych – przynajmniej jej zdaniem. „Praca” to hobby, które stara się przeplatać z imprezowaniem. Bridgette dobrze się czuje na imprezach dzięki różowym żelkom o stosunku CBD:THC na poziomie 1:1.

Eaze dostarczy żelki z THC widzom Close Enough

Dyrektor generalny firmy oferującej dowóz marihuany (Eaze) Ro Choy powiedział, że współpraca z HBO Max „jest ekscytująca i jest to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z odbiorcami”.

„W Eaze chodzi o wysoką jakość produktów i najlepszą wartość dla klientów, a my z przyjemnością łączymy się z jedną z największych i najbardziej szanowanych marek w branży rozrywkowej”, powiedział.

Promocja żelków i nowego serialu rozpoczęła się w poniedziałek i będzie trwała do końca lipca lub do wyczerpania zapasów. Istnieje 20 aptek w Kalifornii, które będą w posiadaniu tych produktów, a Eaze zaoferuje dostawy żelków od firmy Kanha w Los Angeles, San Francisco i San Diego.

Susz CBD Sklep
Czytaj dalej

Przemysł

300-procentowy wzrost liczby nowych kandydatów do pracy w branży konopnej

Opublikowany

dnia

Legalna marihuana wygenerowała prawie 250,000 nowych miejsc pracy

Według jednej z najlepszych agencji rekrutacyjnych w USA, amerykański przemysł konopi indyjskich potrzebuje nowych pracowników, pomimo kryzysu gospodarczego wywołanego przez koronawirusa.

Firma Vangst, która łączy osoby poszukujące pracy z pracodawcami w branży konopi indyjskich, obsadza około 600 miejsc pracy tygodniowo we wszystkich stanach, w których konopie indyjskie do celów medycznych lub rekreacyjnych są legalne. To dobra wiadomość, biorąc pod uwagę, że obecnie jest co najmniej 30 milionów bezrobotnych Amerykanów. To najwyższa stopa bezrobocia w historii Stanów Zjednoczonych od czasów Wielkiego Kryzysu.

Liczba obsadzanych stanowisk jest obecnie nieco niższa w porównaniu z poziomem sprzed pandemii na początku tego roku, głównie dlatego, że firmy zatrudniają mniej pracowników, gdy oferują dostawę do domu lub odbiór własny.

„Widzieliśmy ogromny wzrost liczby kandydatów i widzimy dużą liczbę kandydatów pochodzących z branży hotelarsko-handlowej” – powiedział w rozmowie z Bloomberg Karson Humiston, założyciel i dyrektor generalny Vangst.

Od marca do kwietnia, kiedy wszystkie oprócz ośmiu stanów USA wprowadziły blokady, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID-19, Vangst odnotował 300-procentowy wzrost liczby nowych kandydatów do pracy w branży konopnej. Na początku 2020 r. legalny przemysł konopi indyjskich zatrudniał 243 700 osób, głównie na etatach, w których pracownicy zarabiali co najmniej 12 – 16 USD za godzinę. Liczba ta jednak maleje, ponieważ firmy, które zatrudniały wielu pracowników, obecnie odczuwają ograniczenia spowodowane pandemią.

W stanie Kolorado wdrożyło niedawno nowy program, który ma pomóc pracownikom kasyn w łatwym przejściu do rozwijającego się przemysłu legalnej marihuany. Jednak w Kolorado i Nevadzie, dwóch stanach silnie uzależnionych od turystyki, odnotowano spadek sprzedaży marihuany w wyniku kryzysu koronawirusa.

Jednak nie wszystkie firmy odczuwają ograniczenia. Trulieve Cannabis Corp., jedna z największych amerykańskich firm konopnych pod względem wartości rynkowej, zatrudniła około 250 osób od początku pandemii i nadal ma około 150 wolnych miejsc pracy. Firma z Florydy podwoiła liczbę pojazdów we flocie dostawczej i odnotowała wzrost połączeń z call center z 25 000 połączeń tygodniowo do 65 000, ponieważ klienci dostosowali się do nowej rzeczywistości – donosi .

Tylko kilka branż okazało się „odpornych na pandemię” w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Sklepy spożywcze nadal przyciągały klientów, podczas gdy restauracje, bary i kluby nocne były zamknięte. Osiem stanów USA uznało firmy zajmujące się marihuaną za „niezbędne” podczas blokady, więc sklepy detaliczne z marihuaną pozostają otwarte.

Susz CBD Sklep
Czytaj dalej

Popularne