- Reklama -
Banner

Uber walczy o możliwość dostarczania marihuany do klientów: Walka o nowy rynek usług transportowych

W ostatnich latach przemysł konopi stał się jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, zarówno na poziomie światowym, jak i krajowym. Jednak, mimo że wiele państw legalizuje lub dekryminalizuje konopie, wciąż istnieją liczne przeszkody utrudniające pełną integrację tej branży z tradycyjnym systemem finansowym. Jednym z głównych problemów jest brak możliwości dokonywania płatności kartami kredytowymi w USA za produkty z konopi indyjskich, ze względu na federalny status tych substancji w Stanach Zjednoczonych. W tym kontekście firma Uber Technologies podjęła próbę rozwiązania tego problemu poprzez lobbowanie na rzecz ustawy SAFE Banking Act. Czy uda się jej przejąć nowy rynek dostaw marihuany do konsumentów?

Przyjęcie federalnych przepisów pozwoliłoby firmie przetwarzać płatności kartami kredytowymi za transakcje dokonywane w jej aplikacji. Firma z branży przewozów, Uber Technologies, nadal długoterminowo stawia na plan dostarczania marihuany do klientów.

Firma oferująca usługi współdzielenia przejazdów i dostarczania towarów ujawniła, że lobbuje w Stanach Zjednoczonych na rzecz ustawy S. 2860, czyli Ustawy o Bezpiecznym i Sprawiedliwym Egzekwowaniu Regulacji (SAFER) oraz ustawy H.R. 2891, czyli Ustawy o Bezpiecznym i Sprawiedliwym Egzekwowaniu Regulacji Bankowości (SAFE) z 2023 roku.

- Reklama -
PsyloShop - sklep z growkitami grzybów psylocybinowych

Zakupy online stanowią duży problem w przypadku zakupów konopi, ponieważ główni operatorzy kart kredytowych odmawiają realizacji transakcji związanych z produktami konopnymi ze względu na ich federalnie nielegalny status. Wiele sklepów z konopiami często stosuje obejście, które pozwala klientom dokonywać zakupów kartą debetową w sklepie, ale operatorzy kart twierdzą, że jest to również nielegalne.

Aplikacje online mają jeszcze trudniej, ponieważ nie mają innego wyboru niż korzystanie z płatności kartą do przeprowadzania transakcji. Przyjęcie ustawy, która pozwoliłaby Uberowi obsługiwać te transakcje, otworzyłoby ten rynek jeszcze przed jakąkolwiek zmianą w klasyfikacji konopi.

Uber Eats w 2021 roku rozpoczął obsługę rynku konopi w prowincji Ontario w Kanadzie, co pozwoliło klientom składać zamówienia na marihuanę za pośrednictwem aplikacji Uber Eats. Uber Eats wprowadził do oferty produkty ze sklepu z konopiami o nazwie Tokyo Smoke.

Wówczas CEO Ubera, Dara Khosrowshahi, powiedział w programie CNBC TechCheck, że firma może zajmować się dostawą konopi w Stanach Zjednoczonych, gdy umożliwią to przepisy federalne. Obecnie w USA marihuana jest nielegalna na poziomie federalnym, chociaż już ponad 20 stanów zalegalizowało jej używanie dla dorosłych.

„Gdy przepisy dla konopi staną się jasne, gdy wejdą w życie federalne przepisy, zdecydowanie się nad tym zastanowimy”, powiedział Khosrowshahi.

Uber próbował podjąć podobne działania w branży alkoholowej, ale ta próba zakończyła się niepowodzeniem. Firma przejęła Drizly za 1,1 miliarda dolarów w 2021 roku po gwałtownym wzroście popytu na alkohol podczas pandemii, gdy ludzie siedzieli w domach i chcieli spożywać alkohol. Uber ogłosił w zeszłym tygodniu, że zamyka Drizly.

„Po trzech latach niezależnej działalności Drizly w ramach rodziny Ubera zdecydowaliśmy się zamknąć tę działalność i skoncentrować się na naszej podstawowej strategii Uber Eats, która polega na pomaganiu konsumentom w uzyskiwaniu prawie wszystkiego – od jedzenia po zakupy spożywcze i alkohol – wszystko w jednej aplikacji”, powiedział w oświadczeniu dla The Washington Post Pierre Dimitri Gore-Coty, wiceprezes ds. dostaw.

W miarę jak przemysł konopi rośnie i ewoluuje, pojawią się nowe wyzwania i możliwości. Dla firm takich jak Uber Technologies, otwarcie drzwi dla dostaw konopi może stanowić krok w nowym kierunku, który może przynieść znaczący wzrost przychodów. Jednakże, aby to się stało, konieczne jest przekształcenie przepisów federalnych dotyczących konopi i transakcji z nimi związanych. Przyjęcie ustawy SAFE Banking Act może być pierwszym krokiem w kierunku tego celu. Czekamy z niecierpliwością na rozwój sytuacji i to, w jaki sposób firma Uber oraz cała branża konopi będą reagować na te wyzwania w przyszłości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

- Reklama -
Banner
- Reklama -
  • ActiTube EXTRA SLIM Full Flavour – Aktywne filtry węglowe 6 mm 50 szt

    29 
  • Bongo gigant 90cm

    Bongo Gigant 90 cm / 4 mm

    279 
  • Filterki do jointów Purize z aktywnym węglem XTRA Slim SPY 50 szt.

    37 
  • V3 PRO+ Plus 420VAPE Waporyzator do suszu

    359 
  • Filtry węglowe Purize XTRA Slim White 100 szt.

    69 

Mogą Cię zainteresować