Nowe badania przeprowadzone przez Cowen Inc. wskazują, że młodzi konsumenci marihuany w USA preferują zioło zamiast alkoholu.
Wzrost sprzedaży konopi indyjskich w USA w tym roku przewyższy wzrost sprzedaży napojów alkoholowych, ale w żaden sposób nie sparaliżuje biznesu alkoholowego, powiedziała Vivien Azer – analityk Cowen Equity Research, które przeprowadziło badania.
Ponieważ w Kolorado mija 10 lat, odkąd wyborcy zaakceptowali legalną sprzedaż marihuany dla dorosłych w tym stanie, Cowen przestudiował prawie 20-letnie ankiety rządu USA i dane dotyczące wydatków, aby ocenić wpływ marihuany na sprzedaż alkoholu.
Przeanalizowali również dane z Cowen Consumer Survey i przeanalizowali ponad 8 milionów odpowiedzi na ankiety wraz z podstawowymi danymi dotyczącymi alkoholu z 38 poszczególnych stanów.
Ankieta Cowena wykazała, że 60% konsumentów konopi zgłosiło ograniczenie spożycia napojów alkoholowych.
„Stany z legalną marihuaną wykazują wolniejszy wzrost sprzedaży alkoholu”, napisała analityk Vivien Azer w badaniu opublikowanym w piątek przez Cowen Inc., które wykazało, że ponad 60% konsumentów używających marihuany ograniczyło spożycie alkoholu. Trend napędzają najmłodsi konsumenci.
W 2020 r. 79% konsumentów konopi indyjskich w wieku od 18 do 25 lat również piło alkohol, co stanowi spadek z 90% w 2002 r. – większy spadek niż wśród osób w wieku 26 lat i starszych. Odwrotnie, odsetek osób pijących, które również używają marihuany w tej kategorii wiekowej wzrósł z 25% do 32% w tym przedziale czasowym.
Cowen zauważył również, że trend ten może skłonić firmy alkoholowe do podniesienia cen i skupienia się bardziej na alkoholach, które są bardziej popularne wśród użytkowników konopi indyjskich.
Raport powstał na podstawie ankiety konsumenckiej przeprowadzonej wśród 8 milionów osób, danych Nielsena dotyczących sprzedaży alkoholu oraz innych badań dotyczących używania alkoholu i tytoniu.