- Reklama -
Banner

Minął pierwszy rok legalnej marihuany w Kanadzie. Co wydarzyło się przez ten czas?

Równo rok temu Kanada stała się drugim krajem na świecie, który zalegalizował używanie marihuany do celów rekreacyjnych. Co się zmieniło od tego czasu? Konopie indyjskie stały się motorem wzrostu w Kanadzie, przyczyniając się do dodania 8,26 miliardów dolarów do gospodarki Kanady i stworzenia 9200 nowych miejsc pracy.

Liczba osób używających konopi indyjskich pozostała w dużej mierze niezmieniona. W ciągu dziewięciu miesięcy przed legalizacją średnio 14,9 procent Kanadyjczyków zgłosiło używanie konopi indyjskich. Rok po zalegalizowaniu mariuhany liczba konsumentów marihuany wzrosła o 1,4 procenta, do 16,3 procent.

Dane Health Canada pokazują, że sprzedaż legalnej marihuany do celów medycznych i rekreacyjnych w lipcu wyniosła 11,387 kg suchej marihuany i 9,854 litrów oleju konopnego. To piąty z kolei miesiąc wzrostu sprzedaży.

- Reklama -
PsyloShop - sklep z growkitami grzybów psylocybinowych
sprzedaz marihuany w kanadzie

Trend wzrostowy utrzymał się do sierpnia i września, więc legalne produkty z konopi indyjskich mogą teraz stanowić 30 procent szacowanej konsumpcji w Kanadzie. Legalni hodowcy domów zapewnią o kilka punktów procentowych więcej.

To duża poprawa od września 2018 r., kiedy legalna sprzedaż stanowiła tylko osiem procent krajowego popytu, chociaż nielegalni dilerzy nadal kontrolują większość rynku.

Ograniczony sukces sprzedaży był w dużej mierze spowodowany ciągłymi niedoborami konopi indyjskich przez jesień i zimę. Ciągłość dostaw zaczęła się poprawiać dopiero wiosną. Wraz z poprawą dostaw nastąpiła rozbudowa sieci detalicznych. Kanada miała nieco ponad 100 licencjonowanych sklepów w październiku 2018 r., a obecnie jest ich ponad 550.

Niektóre z nich odniosły ogromny sukces. Średnio miesięczne przychody ze sprzedaży w prowincji Quebec wyniosły średnio 940 000 dolarów. Ale wysoka sprzedaż w przeliczeniu na sklep była w dużej mierze spowodowana niewielką liczbą sklepów na prowincję. Niska gęstość sklepów była więc korzystna dla sklepów detalicznych, ale konsumenci z pewnością byliby bardziej zadowoleni z większej dostępności legalnej marihuany.

Do niedawna głównymi ograniczeniami sukcesu legalnej marihuany były niedobory produktów i sklepów. Jednak wraz z poprawą sytuacji sklepy będą musiały konkurować ceną i jakością, aby odciągnąć klientów od czarnego rynku.

Tymczasem producenci muszą stale poprawiać jakość swoich odmian marihuany, aby oferować aromat, moc i efekty porównywalne z najlepszym nielegalnym ziołem.

Pod koniec grudnia sklepy będą mogły oferować napoje z THC, vape peny i produkty spożywcze na bazie konopi indyjskich, które mogą stanowić nawet 25% całego rynku. Szczególnie interesujące będą napoje z konopi indyjskich. Czy częściowo zastąpią alkohol jako napój używany podczas spotkań towarzyskich? Czy pozostaną produktem niszowym?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

- Reklama -
Banner
- Reklama -
  • V3 PRO+ Plus 420VAPE Waporyzator do suszu

    359 
  • https://vaporshop.pl/pl/3515-mini-bongo-sci-fi-420vape-bubbler-do-waporyzatora-szlif-145-mm-5904507550660.html

    Mini Bongo Sci-Fi 420VAPE Bubbler do waporyzatora szlif 14.5 mm

    179 
  • Bibułki Purize 420 King Size Slim 420 szt.

    42 
  • ActiTube EXTRA SLIM Full Flavour – Aktywne filtry węglowe 6 mm 50 szt

    29 
  • Filterki do jointów Purize z aktywnym węglem XTRA Slim SPY 50 szt.

    37 

Mogą Cię zainteresować