W tym tygodniu Izba Reprezentantów USA uchwaliła przepisy zezwalające na reklamowanie konopi indyjskich w telewizji i radiu.
Amerykańska Izba Reprezentantów uchwaliła w tym tygodniu ustawę, która zezwala na reklamowanie konopi indyjskich w stacjach telewizyjnych i radiowych. Ustawa ta jest częścią ustawy o usługach finansowych i funduszach rządowych na rok fiskalny 2023, która została uchwalona w środę.
Zgodnie z nowymi przepisami, Federalna Komisja Łączności (FCC) nie będzie mogła odmówić nadawcy odnowienia licencji lub wniosku o emisję reklam konopi indyjskich w stanach, które zalegalizowały marihuanę.
Obecne przepisy pozwalają FCC cofnąć licencję nadawcom, którzy emitują reklamy produktów nielegalnych wg. prawa federalnego, w tym marihuany, nawet w stanach, które uchwaliły przepisy legalizujące konopie indyjskie. W rezultacie firmy zajmujące się konopiami indyjskimi ograniczają się do reklamy na innych forach, w tym drukowanych gazetach i czasopismach, w internecie, na billboardach, telewizji kablowej, radiu satelitarnym i mediach społecznościowych.
„Zbyt długo lokalni nadawcy utknęli w czyśćcu regulacyjnym z powodu sprzecznych federalnych i stanowych przepisów dotyczących konopi” – powiedział Alex Siciliano, rzecznik Krajowych Stowarzyszeń Nadawców w oświadczeniu.
Projekt nowej ustawy został uchwalony przez komisję House Appropriations w czerwcu. Ustawodawstwo daje nadawcom dostęp do rynku reklamowego dla konopi indyjskich, który tylko w tym roku ma wynieść 18,5 miliarda dolarów.
David Donovan, prezes Stowarzyszenia Nadawców Stanu Nowy Jork (NYSBA), podziękował prawodawcom w Izbie Reprezentantów „za uznanie niesprawiedliwości obecnej sytuacji w odniesieniu do reklamy konopi”.
Zanim ustawa wejdzie w życie, musi jeszcze zostać uchwalona przez Senat i podpisana przez prezydenta Joe Bidena. NYSBA zauważyła, że uzyskanie zgody Senatu na ustawę może być wyzwaniem.
Ponieważ przepisy dotyczące reklamy marihuany zostały przyjęte w ramach rocznego projektu ustawy o usługach finansowych i funduszach rządowych, zakaz FCC podejmowania działań przeciwko nadawcom za publikowanie reklam marihuany będzie obowiązywał tylko przez jeden rok, począwszy od 1 października.