- Reklama -
Banner

Trendy w branży konopnej 2023 – Jak ewoluują konsumenci marihuany?

Nie jest tajemnicą, że odniesienie sukcesu w branży konopi jest trudne. Wysokie bariery wejścia, kosztowne licencje i nadmiernie restrykcyjne regulacje spowodowały niemałe problemy dla tych, którzy próbują odnieść sukces. Jednym z najlepszych sposobów na sprostanie tym wyzwaniom jest śledzenie trendów związanych z produktami konopnymi, branżą i konsumentami.

Dziedzictwo prohibicji wpływa na wszystkie te obszary, a analiza trendów branżowych w tym kontekście jest koniecznością. Raport Cannabis Trends 2023 opublikowany przez New Frontiers Data nie tylko przegląda trendy w branży konopi, ale także stara się edukować osoby z branży na temat wpływu prohibicji na te trendy. Rozumiejąc, skąd przychodzimy, możemy przyjąć odpowiednią strategię i skutecznie iść naprzód.

Produkty konopne

Lata prohibicji konopi stworzyły mentalność “uczty lub głodu” wśród konsumentów i pragnienie trzymania się tego, co znają. Historycznie, kupowanie konopi na czarnym rynku oznaczało kupowanie kwiatów, a obawy o dostępność oznaczały, że najwyższa moc była najlepsza. W końcu ryzyko zdobycia nielegalnego produktu i wydawanie czasu i pieniędzy susz, który nie był dostępny regularnie sprawił, że konsumenci szukali najmocniejszych odmian marihuany, aby zaoszczędzić pieniądze.

W rezultacie, wyższe odmiany THC były preferowane przez hodowców i sprzedawców, ponieważ osiągały wyższą cenę na rynku. Konopie bogate w CBD byłyby klasyfikowane jako niższej jakości i miałyby niższą cenę, a zatem zostały niemal wyeliminowane. I choć legalizacja usunęła kary kryminalne i pozwoliła konsumentom na bezpieczny i legalny dostęp do konopi, pierwsze lata legalizacji pokazały, że stare nawyki nie wymierają tak szybko.

Wysokie stężenie THC nadal było kojarzone z wysoką jakością, a kwiaty były nadal główną formą produktów konopnych nabywanych przez konsumentów. Jednak, jak ludzie zaczynają odprężać się w nowej rzeczywistości legalnych konopi, a firmy rozwijają bardziej zaawansowane produkty spełniające konkretne potrzeby, obserwujemy pojawienie się dwóch trendów: ewolucję preferowanych form poza kwiatami i rosnącą popularność produktów o niższym stężeniu THC.

Konsumenci konopi

Trendy w biznesie konopnym

Badanie z 2008 roku przeprowadzone na 350 pacjentach stosujących medyczną marihuanę wykazało, że 53% z nich używało marihuany zamiast alkoholu. A 15 lat później, w badaniu New Frontier Data Consumer przeprowadzonym na prawie 4000 obecnych konsumentów, 57% z nich zgłosiło zastąpienie przynajmniej części swojego spożycia alkoholu marihuaną. Było to bardziej widoczne wśród młodszych konsumentów, z 66% osób w wieku 25-34 lat używających marihuany jako zamiennika alkoholu.

Zastępowanie alkoholu marihuaną

Według niedawnego raportu Berenberg Research, pokolenie Z spożywa o 20% mniej alkoholu niż millenialsi w ich wieku. A według naszych danych, są oni najczęstszymi konsumentami marihuany – 44,1% zgłosiło używanie jej kilka razy dziennie. Młodsi konsumenci są najmniej skłonni do codziennego spożywania alkoholu i częściej niż osoby w wieku 25-44 lat twierdzą, że nigdy nie piją. Ponadto, najczęstszym wzorcem picia wśród wszystkich grup wiekowych jest picie kilka razy w tygodniu, z wyjątkiem osób w wieku 18-24 lat, które najczęściej zgłaszają picie kilka razy w miesiącu.

Zastępowanie alkoholu marihuaną jest powszechne we wszystkich grupach wiekowych. Ogólnie rzecz biorąc, 56,8% konsumentów twierdzi, że zastąpiło przynajmniej część swojego spożycia alkoholu marihuaną. Piwa bezalkoholowe to szybko rosnący sektor rynku alternatywnego dla alkoholu, a napoje z marihuaną pojawiają się w ich towarzystwie. Transakcje w aptekach, które obejmowały napoje, stale rosły między styczniem 2020 a marcem 2023 roku.

Wzmacniając zainteresowanie alternatywami dla alkoholu, niedawny raport Światowej Organizacji Zdrowia stwierdza, że nie ma “bezpiecznego” poziomu spożycia alkoholu, przeciwstawiając się wcześniejszym twierdzeniom, że umiarkowane picie może przynieść korzyści zdrowotne. Dla konsumentów, którzy chcą unikać alkoholu, ale nadal cieszyć się zmienionym stanem świadomości, napoje z marihuaną mogą być dobrym wyborem.

Napoje z marihuaną

Jednakże, wczesne napoje z marihuaną miały czas działania jak jadalne produkty i miały problemy ze smakiem i właściwą dawką. Rozwój branży wzniósł napoje z THC na wyższy poziom, dzięki czemu mogą być one realną alternatywą dla alkoholu. Po pierwsze, aby realistycznie zastąpić alkohol, napoje z marihuaną musiały rozwiązać problem opóźnionego działania. Odczuwane działanie dopiero po okresie 1-2 godzinn – jak w przypadku produktów spożywczych z THC – sprawiało, że napoje były nieatrakcyjne w sytuacjach społecznych, gdzie podawano również alkohol.

Jednakże, wprowadzenie technologii nanoemulsji, w której kannabinoidy są zmniejszane do rozmiarów wystarczająco małych dla szybkiego wchłaniania do krwiobiegu, obniżyło czas wejścia z 1-2 godzin do 10-15 minut. Pozwala to konsumentom na konsumpcję ich dawki w sposób, do którego są przyzwyczajeni z doświadczeń z alkoholem. Po drugie, smakują lepiej. Olej z marihuany może pozostawić gorzki smak, który był nieatrakcyjny dla wielu konsumentów. Dzisiejsze napoje posiadają unikalne i interesujące profile smakowe, które lepiej maskują gorycz.

W końcu rynek napojów przystosował się do konsumentów. W wielu wczesnych napojach próbowano zmieścić wystarczająco dużo THC w butelce, aby zaspokoić potrzeby ciężkich konsumentów. I choć nadal można znaleźć puszki i butelki napojów zawierające 100 mg THC, częściej produkty o większej dawce przybierają formę shotów smakowych i dodatków, które pozwalają konsumentowi przygotować własny mocny napój. Większość nowszych napojów z marihuaną kieruje się w stronę niskich dawek.

Jako substytut alkoholu, niska dawka ma sens dla wielu konsumentów, ponieważ mogą chcieć wypić dwa lub trzy napoje podczas wydarzenia, co przy 5-10 mg THC na sztukę, jest doświadczeniem przyjemnym i łatwym do kontrolowania. Co więcej, wraz ze wzrostem konsumpcji marihuany w hotelach i miejscach przyjaznych dla konsumentów, napoje są przyjemnym i ciekawym sposobem na dostarczanie THC bez palenia i bez ryzyka związanego z jadalnymi produktami, które z powodu opóźnionego działania są bardziej prawdopodobne do wywołania przedawkowania u niedoświadczonego konsumenta.

Zainteresowanie Konsumentów Nowymi Kannabinoidami

W rozmowach o kannabinoidach niegdyś dominowały THC i CBD. Rzeczywiście, są to dwa najbardziej rozpowszechnione kannabinoidy występujące w konopiach. Jednakże, istnieje ponad 90 kannabinoidów (i liczba ta nadal rośnie!), które występują w mniejszym stopniu, w tym THCV, CBDV, CBC, CBG i CBN. I chociaż badania nad potencjalnymi korzyściami z tych nowych kannabinoidów są jeszcze w powijakach, zainteresowanie marek i konsumentów jest pobudzone, a coraz więcej produktów zawiera te związki w swoich formułach.

Obecność terpenów i nowych kannabinoidów może zwiększyć pewne efekty działania konopi i dać konsumentowi lepsze poczucie tego, czego może się spodziewać. A z uwagi na coraz bardziej zaawansowane testy laboratoryjne, etykiety zawierające profil terpenowy i treść kannabinoidów stały się bardziej powszechne.

Zainteresowanie mniejszymi kannabinoidami i terpenami było największe wśród osób w wieku 25-44 lat i mężczyzn. Co ciekawe, ta grupa wiekowa była również najbardziej skłonna stwierdzić, że te czynniki nie są dla nich ważne. Młodsi konsumenci w wieku 18-24 lat byli mniej skłonni stwierdzić, że te czynniki wpływają na ich decyzję, ale byli najbardziej skłonni przynajmniej wiedzieć, co to jest mniejszy kannabinoid lub terpen i najbardziej skłonni stwierdzić, że mają dostęp do tych informacji.

Wiedza na temat kannabinoidów pochodzących z konopi, takich jak Delta-8 THC, THC-O i THCP, była najbardziej powszechna wśród młodszych konsumentów i mężczyzn. Wiedza na temat mniejszych kannabinoidów, takich jak THCV, THCA, CBC i inne, była największa wśród osób w wieku 25-44 lat i mężczyzn. Ta grupa wiekowa w wieku 25-44 lat była również najbardziej skłonna zgłaszać, że te związki są ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Może to wynikać z faktu, że ta grupa wiekowa jest bardziej skłonna do próbowania nowych produktów, niż starsze grupy wiekowe. Należy zauważyć, że bardzo niewielu konsumentów w różnych grupach wiekowych nie słyszało o żadnym z wymienionych związków. Wiedza na temat kannabinoidów pochodzących z konopi była największa na nielegalnych rynkach, gdzie dostęp do regulowanych produktów konopnych nie istnieje.

Prawie 60% konsumentów na nielegalnych rynkach słyszało o Delta-8 THC w porównaniu do 52,5% na rynkach wyłącznie medycznych i 42,2% na rynkach dla dorosłych. Osoby na rynkach wyłącznie medycznych były najbardziej skłonne znać mniejsze niepsychoaktywne kannabinoidy, takie jak CBC, CBG i CBDV.

Te wzorce generalnie utrzymują się, biorąc pod uwagę zarówno konsumentów, jak i niekonsumentów. Liczba transakcji obejmujących produkty, w których znajdują się mniejsze kannabinoidy, wzrosła od 2020 roku. Największy wzrost można zaobserwować w produktach zawierających CBN. Pomimo że badania są jeszcze w początkowej fazie, CBN zdobył reputację jako środek wspomagający sen i zaczął pojawiać się w produktach promujących sen. Mówi to o pragnieniu konsumentów wyboru produktów, które dają określony efekt. Widzimy również wzrost liczby produktów z mniejszymi kannabinoidami sprzedawanych w aptekach. Oprócz CBN, obserwujemy pojawienie się CBG i THCV, ten ostatni jest promowany jako środek hamujący apetyt (ponownie, badania w tej dziedzinie są jeszcze w fazie rozwoju).

Trendy w branży konopnej – Podsumowanie:

  1. Konopie jako surowiec przemysłowy: Konopie są coraz częściej wykorzystywane jako surowiec przemysłowy. W 2023 roku, konopie były wykorzystywane do produkcji różnych produktów, takich jak odzież, papier, tworzywa sztuczne, materiały budowlane i wiele innych.
  2. Konopie w medycynie: Konopie są coraz częściej wykorzystywane w medycynie. W 2023 roku, konopie były najczęściej wykorzystywane do leczenia różnych schorzeń, takich jak ból, stres, bezsenność, a także do poprawy ogólnego samopoczucia.
  3. Konopie w żywności: Konopie są coraz częściej wykorzystywane w żywności. W 2023 roku, konopie były wykorzystywane do produkcji różnych produktów spożywczych, takich jak oleje, napoje, przekąski i wiele innych.
  4. Konopie w kosmetykach: Konopie są coraz częściej wykorzystywane w kosmetykach. W 2023 roku, konopie były wykorzystywane do produkcji różnych produktów kosmetycznych, takich jak kremy, balsamy, olejki i wiele innych.
  5. Konopie w przemyśle alkoholowym: Konopie są coraz częściej wykorzystywane w przemyśle alkoholowym. W 2023 roku, konopie były wykorzystywane do produkcji różnych produktów alkoholowych, takich jak piwo, wino, likiery i wiele innych.
  6. Konopie w przemyśle tytoniowym: Konopie są coraz częściej wykorzystywane w przemyśle tytoniowym. W 2023 roku, konopie były wykorzystywane do produkcji różnych produktów tytoniowych, takich jak papierosy, cygara, tytoń do fajki i wiele innych.
  7. Konopie w przemyśle sportowym: Konopie są coraz częściej wykorzystywane w przemyśle sportowym. W 2023 roku, konopie były wykorzystywane do produkcji różnych produktów sportowych, takich jak odzież, sprzęt, suplementy i wiele innych.
  8. Konopie w przemyśle zwierzęcym: Konopie są coraz częściej wykorzystywane w przemyśle zwierzęcym. W 2023 roku, konopie były wykorzystywane do produkcji różnych produktów dla zwierząt, takich jak karmy, suplementy, zabawki i wiele innych.

Pełny raport możesz uzyskać na stronie NewFrontierData.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

- Reklama -
Banner
- Reklama -
  • Growkit Golden Teacher

    Growkit Golden Teacher Full Auto – PsyloShop.pl

    179 
  • Promocja!

    Fenix Titanium PRO+ 420VAPE

    Original price was: 449 zł.Current price is: 399 zł.
  • Promocja!

    VENTY – Waporyzator Storz & Bickel

    Original price was: 1999 zł.Current price is: 1649 zł.
  • Growkit APE

    Growkit APE Full Auto – PsyloShop.pl

    189 
  • Promocja!

    Grinder metalowy RAW 4 części średnica 56 mm

    Original price was: 99 zł.Current price is: 89 zł.

Mogą Cię zainteresować