Constellation Brands, czyli producent piwa Corona, kupił w październiku ubiegłego roku ogromny udział w kanadyjskiej firmie uprawiającej konopie – Canopy Growth. Inwestycja już przyniosła ogromne zyski dla firmy, które oscylują w okolicach 1,3 miliarda dolarów.
Canopy Growth jest największą na świecie firmą zajmującą się produkcją i sprzedażą marihuany. Od listopada ubiegłego roku akcje spółki wzrosły o ponad 285%. Constellation ogłosiło plany zainwestowania dodatkowych 4 miliardów dolarów w firmę do końca października 2018r.
“Nasza inwestycja w Canopy Growth o wartości 4 miliardów USD zapewnia nam silną pozycję na rozwijającym się globalnym rynku konopi indyjskich, który może stanowić jedną z najważniejszych szans rozwoju w następnej dekadzie” – powiedział w oświadczeniu Rob Sands, prezes Constellation.
Po zainwestowaniu dodatkowych 4 miliardów dolarów, Constellation będzie posiadać 38% udziałów w Canopy Growth.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=j8Z5HIJcX8Y&autoplay=1[/embedyt]
Constellation nie jest jedynym producentem napojów alkoholowych, który zainwestował już w branżę legalnej marihuany. Anheuser-Busch, czyli producent piwa Budweiser ma podobno zamiar zainwestować w konopie indyjskie, a firma Lagunitas, produkująca m.in. piwo Heineken, niedawno zaczęła sprzedawać zarówno piwo, jak i gazowaną wodę z marihuany.