Dołącz do nas

Nauka

Motoryzacyjny gigant widzi przyszłość w plastiku z konopi

auto-z-konopi-samochow


Faurecia, jeden z największych dostawców części samochodowych na świecie, opracowała plastik na bazie konopi wykonany w całości z materiałów odnawialnych, z nadzieją, że trafi on do masowej produkcji w roku 2016.

Wprowadzony w zeszłym tygodniu na LA Auto Show, nowy produkt nazywany jest Biomat i oferuje lżejsze i bardziej przyjazną dla środowiska alternatywę dla tradycyjnego tworzywa sztucznego formowanego metodą wtryskową, donosi magazyn Eco kompozyty

Biomat jest wykonany z mieszaniny włókien konopnych i bio-macierzy w oparciu o nazwie PBS (bursztynian poli-butylenu), który rozwijał zespół Mitsubishi.

Będzie on być stosowany do elementów wewnętrznych, takich jak panele drzwiowe, które mogą być następnie pokryte różnymi tkaninami lub skórą.

biomat-konopie-motoryzacja-samochod-auto

Biomat jest wykonany z kombinacji włókien konopi i zoptymalizowaną bio-formą.

Susz CBD Cannabis Light

Według spółki, Biomat “zmniejsza zależność przemysłu od ceny ropy i pomaga zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i przyczyni się do zwiększenia poziomu recyklingu dla przyszłych pojazdów, jak również ma pozytywny wpływ żywotność materiału.

Cannabis Light - legalne konopie
Cannabis Light Green Apple

Podczas gdy konopie nie są rzadkością w dzisiejszych samochodach , wykorzystanie wszystkich naturalnych materiałów sprawia, że Biomat jest lepszym zamiennikiem starszych kompozytów konopi, w tym NAFILean produktu Faurecia, która wykonana jest z konopi i ropopochodnego polipropylenu.

Zarówno Biomat i NAFILean ważą o 25% mniej niż porównywalne materiały z włókna szklanego, przyczyniając się do zwiększenia wydajności i efektywności spalania paliwa w samochodach.

auto-z-konopi

Podział klientów spółki Faurecia w 2012 roku

Faurecia, która specjalizuje się w elementach wewnętrznych, była siódmym największym światowym dostawcą części OEM w 2012 roku, jak piszą w Automotive News.

Największymi klientami firmy są Volkswagen, Ford, Renault-Nissan, GM i BMW.

Większość sprzedaży spółki pochodzi z Europy, gdzie producenci samochodów muszą sprostać bardziej rygorystycznym przepisom dotyczącym ochrony środowiska, niż w Ameryce Północnej i w związku z tym spółka sięgnęła po bardziej elkologiczne materiały.


 

Opublikowany

dnia

Polecamy

Reklama

Popularne