Dołącz do nas

Badania

Kolorado: 5 lat po legalizacji liczba nastolatków używających marihuany jest niższa niż średnia krajowa

użycie marihuany wśród duńskiej młodzieży

Przeciwnicy reformy prawa związanego z marihuaną zwykle argumentują swój sprzeciw zakładając, że legalna trawka jest zachętą dla młodych ludzi. Ich tok myślenia opiera się na prostym założeniu, że legalny i bezpieczny dostęp do marihuany jest zachętą do jej używania. Ale nowa ankieta dotycząca używania marihuany przez nastolatków w Kolorado wyraźnie zaprzecza ich podejrzeniom.

We wtorek naukowcy zajmujący się zdrowiem publicznym w Kolorado opublikowali raport przedstawiający wyniki kampanii edukacyjnej i prewencyjnej dotyczącej marihuany dla młodzieży pod nazwą High Costs.

Naukowcy zmierzyli skuteczność tej kampanii za pomocą ankiety. Badanie objęło ponad 55 000 nastoletnich respondentów, w tym 500 z miasta Denver. Według tego badania konsumpcja marihuany wśród nastolatków
w Kolorado nie tylko spada, ale po raz pierwszy jest poniżej średniej krajowej.

Raport ujawnia, że 59 procent nastolatków z Kolorado nigdy nie używało konopi indyjskich. Dodatkowe 22 procent nastolatków spożywało konopie tylko raz lub dwa razy w życiu. Kolejne 8 procent spożywa konopie indyjskie raz w miesiącu lub rzadziej. Innymi słowy, tylko 10 procent nastolatków z Colorado używa konopi częściej niż raz w miesiącu. 81 procent nastolatków z Kolorado nie używa więc marihuany regularnie, ale próbowało jej raz, dwa lub wcale.

Edukacja kluczem do sukcesu

W ustawie o legalizacji marihuany w Kolorado jest zapis o tym, że część dochodów z podatków od sprzedaży marihuany zostaje przeznaczone na programy edukacyjne dotyczące stosowania konopi indyjskich wśród młodych ludzi.

Na przykład Miasto Denver wydało miliony na kampanię High Costs. Władze twierdzą, że kampania High Costs to dobrze wydane pieniądze. Oprócz badania nastolatków pod kątem używania konopi, w kampanii High Costs pytano także respondentów, czy znają tę kampanię. 78 procent nastolatków z Denver poinformowało, że zna, a spośród nich 75% stwierdziło, że wiadomości zawarte w kampanii zniechęciły ich do używania konopi.

Opublikowany

dnia

Kliknij aby skomentować

Skomentuj artykuł!

avatar
  Subskrybuj temat  
Powiadom o

Polecamy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne