Susz konopny CBD Cannabis Light

Jak zmniejszyć tolerancję na marihuanę?

Jeśli jesteś regularnym użytkownikiem marihuany, to prawdopodobnie zauważyłeś, że z biegiem czasu potrzeba więcej konopi, aby uzyskać pożądane rezultaty. Ten efekt jest znany jako tolerancja i jest powszechny u regularnych użytkowników konopi. Ale czy to jest problem?

Jak zmniejszyć tolerancję na marihuanę?

Tolerancja vs uzależnienie

Te dwa terminy często są mylone, więc wyjaśnijmy to. Według Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego tolerancję definiuje się jako „schorzenie wynikające z uporczywego stosowania substancji, charakteryzujące się wyraźnie osłabionym działaniem przy regularnym stosowaniu tej samej dawki lub koniecznością znacznego zwiększania dawki w czasie aby osiągnąć ten sam pożądany efekt.” Definicja mówi dalej: „tolerancja jest jednym z dwóch głównych wskaźników fizycznego uzależnienia od leku, drugim jest charakterystyczny zespół odstawienia”. Przekłada się to na to, że potrzeba więcej zioła, aby osiągnąć pożądane efekty, czy to w celu złagodzenia bólu, czy też radosnego haju. Jednak tylko abstynencja może ujawnić jakiekolwiek objawy uzależnienia, takie jak objawy odstawienia. Chociaż tolerancja i uzależnienie to dwie różne sprawy, to mogą być ze sobą powiązane, ponieważ wyższa tolerancja może być wskaźnikiem uzależnienia.

- Reklama - nasiona marihuany GanjaFarmer.com.pl

To jest twój mózg pod wpływem marihuany

Pamiętasz tę niesławną reklamę antynarkotykową z lat 80.?

Na szczęście od tamtego czasu przeszliśmy długą drogę w kierunku zrozumienia, w jaki sposób marihuana wpływa na nasz mózg. Liczne badania dają nam pogląd na to, co naprawdę dzieje się w mózgu pod wpływem marihuany oraz jak buduje się tolerancja.

Układ endokannabinoidowy

Układ endokannabinoidowy - czym jest i jak działa?

Układ endokannabinoidowy (ECS) odpowiada za homeostazę lub równowagę organizmu. System ten wpływa na prawie wszystkie ważne funkcje organizmu, takie jak uczenie się, pamięć, emocje, sen, temperatura, ból, czucie, kontrola mięśni, bilans energetyczny, nastrój, motywacja/nagroda, stres, stany zapalne, reakcje immunologiczne, jedzenie i pobudzenie.

- Reklama - Cannabis Light logo

Mózg jest silnie nasycony receptorami CB1, które są odpowiedzialne za wiele ważnych funkcji, takich jak pamięć i układ nagrody, a także odurzające działanie THC. Z biegiem czasu i ciągłej ekspozycji na THC przy intensywnym używaniu marihuany – receptory CB1 zaczynają się „regulować w dół”, co oznacza, że ​​zmniejsza się ich dostępność na powierzchni komórki, zmniejszając w ten sposób zdolność do odbierania pewnych sygnałów chemicznych.

Przy mniejszej aktywności receptora potrzeba coraz większej ilości THC, aby osiągnąć te same efekty. Jest to odkrycie potwierdzone w licznych badaniach dotyczących rozwoju tolerancji na THC, a zjawisko to jest dobrze ugruntowane w przypadku wielu narkotyków.

Badanie Blunted Highs opisuje zmniejszanie tolerancji jako resetowanie receptorów CB1 i stwierdza, że ​​dostępność receptorów normalizuje się po czterech tygodniach abstynencji od THC. Wyniki badań są jednak niespójne, jeśli chodzi o czas potrzebny do zresetowania receptorów CB1 u różnych osób, co sugeruje, że całkowity reset może to trwać od kilku dni do kilku tygodni – w zależności od intensywności stosowania konopi.

Przerwa na spadek tolerancji

Przerwy na zmniejszenie tolerancji (tzw. T-breaks) to celowe okresy abstynencji od używania konopi indyjskich. Podczas przerwy przestajesz spożywać konopie, aby umożliwić receptorom CB1 powrót do poprzedniego poziomu wrażliwości.

Jeśli regularnie, kilka razy dziennie używasz konopi bogatych w THC, to prawdopodobnie rozwijasz tolerancję na THC i możesz potrzebować zwiększania dawek, aby osiągnąć te same efekty. Z biegiem czasu przy bardzo regularnym stosowaniu dawki THC potrzebne do osiągnięcia tych samych efektów mogą stać się dość wysokie, co może stać się kosztowne, czasochłonne lub jedno i drugie.

Czas resetowania tolerancji może być różny u poszczególnych osób i jest niewiele danych na temat uniwersalnego czasu abstynencji. Dla osób używających marihuany do celów medycznych pomysł nawet jednego dnia wolnego może być zniechęcający.

Przerwa w tolerancji, czy to liczona w daniach, czy tygodniach, niesie za sobą konsekwencje dla twojego zdrowia, ponieważ twoje ciało przyzwyczaiło się do obecności kannabinoidów, takich jak THC.

Z tego powodu nagłe zaprzestanie regularnego spożywania marihuany może skutkować łagodnymi objawami odstawienia. Chociaż odstawienie marihuany jest nieprzyjemne, nie jest niebezpieczne ani zagrażające życiu (w przeciwieństwie do alkoholu, benzodiazepin czy opioidów) i zazwyczaj ustępuje w ciągu kilku dni, jednak osoby, które przez długi czas intensywnie używały marihuany mogą odczuwać objawy odstawienia nawet przez kilka tygodni.

Wskazówki dotyczące utrzymania niskiej tolerancji

Po przerwie na zmniejszenie tolerancji będziesz potrzebować odpowiedniej strategii, aby tolerancja zbyt szybko nie powróciła do poprzedniego poziomu. Poniżej znajdziesz 5 sprawdzonych metod, które utrzymają Twoją tolerancję na niskim poziomie.

Używanie marihuany o niższym stężeniu THC

Tolerancja jest bezpośrednio związana z dawką. Prostym sposobem na zmniejszenie budowania tolerancji, ale bez odczucia używania mniejszej ilości, jest spożywanie konopi o niższym stężeniu THC. Po kilkudniowej przerwie w tolerancji powinno być całkiem łatwo przejść na odmiany o niższym stężeniu THC.

Zmniejszenie ilości i częstotliwości spożycia

Tolerancja jest bezpośrednio skorelowana nie tylko z dawką, ale i częstością używania. Nadmierna stymulacja receptorów CB1 przez wysokie dawki lub przez długi okres konsumpcji, prowadzi do regulacji receptorów w dół. Utrzymywanie niskich dawek lub tylko dawkowanie THC przed snem może być dobrym sposobem na utrzymanie tolerancji w ryzach.

Palenie jointa po śniadaniu w niektórych przypadkach może być korzystne, ale spożywanie produktów o wysokiej zawartości THC przez cały dzień to niezawodny sposób na szybkie zbudowanie tolerancji, a tego nie chcemy.

PRO TIP: Jeśli jesteś po dłuższej przerwie i masz zamiar ponownie rozpocząć regularną konsumpcję, to zaczynaj od małych ilości i nie zwiększaj ich zbyt szybko. Po długiej przerwie wystarczy niewielka ilość (~0.1g), aby poczuć zadowalające efekty. Jeśli przez długi czas nie będziesz zwiększać ilości, to za każdym razem będziesz odczuwać podobny efekt. Mikrodawkowanie to dobry wybór, który pozwala na uzyskanie zadowalających efektów i nie buduje tolerancji tak szybko, jak regularne zwiększanie ilości konsumowanej marihuany. Makrodawkowanie, czyli przeciwieństwo mikrodawkowania to metoda konsumpcji, która drastycznie szybko buduje tolerancję, nie prowadzi do lepszych efektów i co najgorsze – rujnuje portfel.

Używanie produktu o wyższym stosunku CBD do THC

Eksperymentuj z CBD, aby regulować działanie THC. Na przykład możesz kupić susz CBD i dodawać go do konopi w proporcjach 2:1, czyli np. 0.5g CBD + 0,25g THC. CBD może wiązać się z receptorami CB1 (na różne sposoby), więc dodanie CBD do konopi bogatych w THC oznacza, że oba kannabinoidy będą konkurować o receptory. Im więcej masz CBD, tym mniej THC zwiąże się z receptorami CB1. Dodanie suszu CBD do marihuany sprawi, że zauważysz inny efekt, który dla niektórych jest przyjemniejszy, niż używanie konopi bez dodatku CBD, a co ważniejsze – opóźni budowanie się tolerancji.

Częste przerwy

Regularni konsumenci konopi potrzebują co najmniej kilku przerw na zmniejszenie tolerancji każdego roku. To, jak często ich potrzebujesz, jest kwestią indywidualną i zależy od Twoich nawyków konsumpcyjnych lub potrzeb medycznych. Kluczem do ograniczenia przerw na tolerancję jest dostosowanie ilości THC i częstotliwości spożycia do ilości mniejszych, niż stosowałeś przed zrobieniem przerwy.

Korzystanie z różnych odmian marihuany i form dawkowania

Użytkownicy konopi zwykle zauważają, że mieszanie różnych odmian marihuany i ich rotacja poprawia tolerancję. Nie jesteśmy do końca pewni dlaczego tak się dzieje, ale prawdopodobnie zmiana składu chemicznego (kombinacja i stężenie kannabinoidów, terpenów i flawonoidów) działa nieco inaczej, ponieważ aktywuje receptory, które nie są jeszcze przestymulowane nadmierną ilością THC. Używanie różnych odmian konopi oraz ich mieszanie z pewnością może pomóc w utrzymaniu niższej tolerancji.

Obalamy mity o tolerancji na marihuanę

Wbrew powszechnemu przekonaniu, niewiele jest dowodów na to, że następujące metody działają w celu zmniejszenia tolerancji na konopie:

Mieszanie konopi z tytoniem

Nikotyna jest wysoce uzależniająca i może przyczyniać się do uzależnienia od konopi, zgodnie z badaniem opublikowanym w 2008 roku. Zarówno THC, jak i nikotyna wywierają wpływ na układ „nagrody” w organizmie, czyli innym systemem receptorów ściśle powiązanym z układem endokannabinoidowym.

Picie dużej ilości wody

THC jest rozpuszczalne w tłuszczach, a nie w wodzie, więc on i jego metabolity są przechowywane w komórkach tłuszczowych. Dlatego picie nadmiaru wody nie „rozcieńczy” THC i nie zmniejszy jego działania. Dodatkowo picie nadmiernej ilości wody nie zmniejsza znacząco poziomu THC w organizmie, ale może pomóc w zdaniu testów narkotykowych.

Detoks od THC różni się od przerwy na tolerancję, co oznacza, że próba zmniejszenia ilości THC w twoim organizmie (na przykład w oczekiwaniu na testy narkotykowe) niekoniecznie zmniejszy tolerancję, chyba że oczywiście w tym czasie powstrzymasz się od spożycia konopi indyjskich. Warto jednak pić dużo wody i nie zastanawiać się nad jej wpływem na stężenie THC w organizmie.

Witaminy, kwasy omega-3, herbaty i alkohol

Pomimo anegdotycznych doniesień, witaminy (zwłaszcza witamina C), suplementy omega-3, herbaty czy alkohol prawdopodobnie nie zmniejszą tolerancji, chociaż nie ma na to dowodów naukowych. Istnieją dowody na to, że alkohol spożywany razem z marihuaną zwiększa ogólny poziom THC we krwi, a ten wzrost skutkuje uczuciem haju przy wykorzystaniu mniejszej ilości marihuany.

Jednak ten wzrost poziomu THC w we krwi prawdopodobnie z czasem doprowadzi do szybszego budowania tolerancji. Ponadto wiemy, że kwasy tłuszczowe omega są zaangażowane w układ endokannabinoidowy, ale dotychczasowe badania nie wyjaśniają, co to oznacza dla tolerancji. Dobrym źródłem kwasów omega-3, 6 i 9 są ziarna konopi, które powinien jeść każdy szanujący się fan konopi.

Podsumowanie

Większość badań pokazuje, że wzrost tolerancji jest problemem osób używających marihuany codzienne przez długi czas, co jest dobrą wiadomością. Obniżenie częstotliwości, mocy i ilości marihuany może pomóc zresetować próg tolerancji wśród konsumentów używających konopi codziennie.

W przypadku pacjentów używających marihuany do celów medycznych, którzy zwykle stosują ścisłe schematy dawkowania i stosują się do zaleceń „zacznij od niskich dawek i zwiększaj je powoli”, tolerancja może być mniej problematyczna.

Na szczęście dla każdego, kto ma problemy z tolerancją, dobra wiadomość jest taka, że tolerancja na marihuanę jest tylko stanem przejściowym, a przy odpowiednio długiej przerwie, twoje receptory kannabinoidowe mogą dość szybko powrócić do pierwotnych funkcji.

2 KOMENTARZE
  1. Polecam zrobić tydzień przerwy i skorzystać z pro tipa z artyklulu – raz dziennie lufka i nie więcej. Działanie jest takie samo już trzeci miesiąc 😁 #ekonomia

    🥦
    🫴

    • Potwiedzam. Już dwa lata prawie codziennie i nigdy nie zwiększyłem dawki. Używam od najmniejszych 0.50 i rozpędzam się miesiącami do 0.l

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Telemedika - recepta na medyczną marihuanę
Mogą Cię zainteresować
ReklamaVaporShop.pl
Susz CBD promocja
Wybrane dla Ciebie
- Reklama -