- Reklama - Susz konopny CBD Cannabis Light

Jak rzucić palenie marihuany? 6 praktycznych rad dla uzależnionych

Jeśli czujesz, że marihuana przejmuje twoje życie i zastępuje wszystkich twoich przyjaciół, hobby i ulubione sposoby spędzania czasu, to nadszedł czas, aby zrobić przerwę. Marihuana może uzależniać psychicznie, więc jeśli chcesz rzucić palenie, to musisz być psychicznie przygotowany i skłonny do rezygnacji z nałogu. Zobacz 6 sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci odstawić marihuanę.

Poradnik jak rzucić palenie marihuany
- Reklama - nasiona marihuany GanjaFarmer.com.pl

Wyrzuć całą marihuanę i przybory do konsumpcji

Jeśli wyrzucisz rzeczy, które przypominają Ci o paleniu, możesz być mniej skłonny do ulegania swoim zachciankom. Oto, co powinieneś zrobić:

Pozbądź się zapalniczek, bibułek, młynków, bonga i innych przedmiotów do konsumpcji. Upewnij się, że niczego nie przeoczyłeś. Jeśli masz jakieś resztki suszu, wyrzuć je lub przekaż znajomemu.

Pozbądź się wszystkiego, co sprawia, że masz ochotę zapalić, niezależnie od tego, czy jest to Twoje ulubione bongo, czy gra video. Może to zabrzmieć ekstremalnie, ale usunięcie “wyzwalaczy” może rzeczywiście pomóc w rzuceniu palenia marihuany.

Poinformuj swoich znajomych, że rzucasz palenie

Powiedz zaufanym przyjaciołom i członkom rodziny, co robisz. Poproś ich o pomoc w rzuceniu palenia. Z pewnością będą Cię w tym wspierać. Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz pozostać blisko ludzi, którzy są aktywnymi palaczami.

Powiedz im, że nie próbujesz zmusić ich do rzucenia palenia, ale docenisz to, że nie będą wywierać na Tobie presji. Znajomi powinni uszanować Twoją decyzję i nie powinni proponować Ci nawet jednego buszka.

- Reklama - Susz CBD Sklep

Przygotuj się na objawy odstawienia

Objawy odstawienia marihuany nie trwają długo, ale musisz być na nie przygotowany. Pierwsze objawy będziesz czuć już pierwszego dnia i osiągają one szczyt w 2,3 lub 4 dniu, a ostatecznie ustaną po 1 lub 2 tygodniach.

Być może nie doświadczysz wszystkich objawów odstawienia, ale ważne jest, aby mieć plan, jak sobie z nimi poradzić, aby nie ulec presji i nie zapalić. Niektóre z objawów, które mogą wystąpić to:

  • Bezsenność: Staraj się unikać kofeiny przez kilka pierwszych dni i połóż się do spania, gdy tylko poczujesz taką potrzebę. Dwie godziny później zasypianie może być już znacznie trudniejsze.
  • Zmniejszony apetyt: Na początku przerwy od marihuany możesz odczuwać mdłości lub w ogóle nie mieć apetytu. Staraj się jeść pokarmy, które są łagodne dla żołądka, takie jak banany, ryż, tosty, płatki owsiane i jabłka.
  • Drażliwość: Gdy doświadczasz wahań nastroju, które towarzyszą odstawieniu marihuany, możesz szybko się denerwować. Nawet z pozoru błahe sprawy mogą Cię mocno zdenerwować. W takich chwilach musisz przypomnieć sobie, że to tylko objawy odstawienia. Świadomość drażliwości spowodowanej odstawieniem jest bardzo pomocna i należy o tym pamiętać.
  • Niepokój: Odczuwanie niepokoju może być jednym z objawów odstawienia, jednak jest to typowe przy walce z większością nałogów. Kiedy masz wolną minutę, zamknij oczy, oddychaj głęboko i pamiętaj, że negatywne efekty odstawienia nie trwają długo.
  • Zwiększona temperatura ciała: Przy rzucaniu palenia marihuany możesz mieć podwyższoną temperaturę ciała i od czasu do czasu możesz się pocić. Pocenie występuje zazwyczaj w nocy, więc przygotuj się, że możesz się budzić kilka razy na mokrym prześcieradle… oczywiście mokrym od potu.
  • Dziwne sny: Wiele osób podczas rzucania marihuany miewa dziwne sny. Kiedy pali się codziennie, sny teoretycznie nie występują lub nie zapamiętuje się ich. Wystarczy jednak jeden dzień przerwy, aby częstotliwość snów znacznie się zwiększyła.

Znajdź aktywność zastępczą

Wolny czas, który zwykle przeznaczałeś na palenie, teraz możesz wykorzystać na hobby lub sport. Postaraj się zrobić to tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Sport jest dobrą propozycją na pierwsze dni przerwy. Jeśli zmęczysz się kilka godzin przed snem, zasypianie powinno stać się łatwiejsze.

Jeśli czujesz się zbyt znudzony lub nie masz motywacji do aktywności fizycznej, zajmij się czymś innym. Obejrzyj film, który sprawi, że się uśmiechniesz lub spędź trochę czasu z przyjacielem, który nie używa marihuany.

Oto kilka innych rzeczy, które możesz zrobić zamiast palenia marihuany:

  • Robienie długich spacerów
  • Rozmowa ze znajomym, który nie używa marihuany
  • Pływanie
  • Gotowanie
  • Czytanie.
  • Bieganie
  • Siłownia
  • Składanie klocków lego
  • Jakiekolwiek czynności, które sprawią Ci przyjemność

Zarządzaj swoimi popędami

Podczas przerwy od marihuany często będziesz mieć ochotę na palenie. Ważne jest jednak, aby kontrolować swoje popędy i wiedzieć, jak na nie reagować. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby nie wrócić do nałogu:

  • Unikaj lokalizacji, które kojarzą Ci się z paleniem. Nie idź do miejsc, które sprawiają, że chcesz palić, niezależnie od tego, czy jest to piwnica twojego przyjaciela, czy ławka w parku.
  • Unikaj miejsc, w których ktoś pali marihuanę. Jeśli znajdziesz się w miejscu, które wytwarza w Tobie silną chęć zapalenia, odejdź.
  • Oddychaj głęboko. Weź głęboki oddech przez usta i utrzymuj powietrze w płucach przez 5-7 sekund, aż poczujesz się spokojniejszy. Zaciągaj powietrze nosem, wydychaj ustami i powtarzaj te kroki, aż chęć zapalenia minie.
  • Zajmij swoje usta czymś innym. Znalezienie substytutu dla Twojego pragnienia – o ile nie jest to alkohol lub inny lek – może pomóc rzuceniu palenia marihuany. Wypróbuj gumę do żucia, cukierki, napój, wykałaczkę, czy nawet ołówek.
  • Pij wodę. Utrzymanie odpowiedniego nawodnienia może pomóc w walce z nałogiem. Im więcej wody pijesz, tym więcej toksyn ucieka z Twojego organizmu.

Trzymaj się swoich postanowień

Najgorsze objawy odstawienia powinny ustąpić maksymalnie po dwóch tygodniach. Niektóre teorie głoszą, że wystarczy 21 dni przerwy, aby być wolnym od każdego nałogu. To może wydawać się wiecznością, ale już po tygodniu powinieneś zauważyć, że objawy ustępują.

Zaplanuj małą uroczystość na miesiąc od daty rozpoczęcia przerwy. Możesz codziennie odkładać pieniądze, które wydałbyś na palenie i za tę kwotę zafundować sobie prezent. Będziesz naprawdę dumny, kiedy zdasz sobie sprawę, że już nie musisz palić. Po dłuższej przerwie zdasz sobie sprawę, że wcale nie było to takie trudne.

- Reklama -
Najnowsze

Zapisz się do newslettera

Otrzymuj cotygodniowe wiadomości o konopiach bezpośrednio do swojej skrzynki odbiorczej i bądź na bieżąco

ReklamaVaporShop.pl
18 KOMENTARZE
18 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Telemedika - recepta na medyczną marihuanę
Susz CBD promocja